ساخت ۳۰ هزار قطعه و سامانه هوایی؛ پیشرفت صنعت کشور

امیر خواجه فرد استفاده از ظرفیت های علمی داخلی از جمله شرکت های دانش بنیان و شرکت های خصوصی در ساخت هواپیمای ترابری «سیمرغ» را منجر به ساخت ۳۰ هزار قطعه و سامانه هوایی عنوان کرد.

ساخت 30 هزار قطعه و سامانه هوایی؛ پیشرفت صنعت کشور

به گزارش ممتاز نیوز، امیر سرتیپ خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع در مراسم رونمایی از هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» که با حضورامیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری،  مدیران و مسئولان وزارت دفاع در شرکت صنایع هواپیما سازی ایران ( هسا) اصفهان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: هواپیمای ترابری سبک « سیمرغ» به منظور رفع نیازِ حمل بارهای سبک تا سقف ۶ تن طراحی و ساخته شده است که قابلیت و مزیت هایی را برای ناوگان ترابری هوایی کشور به ارمغان خواهد آورد.

وی با اشاره به توانایی انجام مأموریت های هواپیمای ترابری«سیمرغ» در حوزه تجاری و ترابری، نظامی ، امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و انجام مأموریت های تاکتیکی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و نیاز کشور، این هواپیما با تکیه بر ظرفیت های بومی علمی، بازطراحی و به دست متخصصان دفاعی در سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و همکاری شرکت های دانش بنیان ساخته شده است.

امیر خواجه فرد با بیان این‌که «در چند سال اخیر تحقیقات گسترده ای در زمینه ی طراحی، تولید و رفع نواقص هواپیمای ترابری سیمرغ  به انجام رسیده است» ادامه داد: تحریم ها، تهدید ها، کرونا و موانع طراحی در ساخت قطعات های تِک به هیچ وجه خللی درعزم راسخ متخصصان هوایی در تحقق شعار« ما میتوانیم» ایجاد نکرد و امروز به برکت خون شهیدان و جانفشانی دست اندر کاران حوزه ی دفاعی، شاهد یک محصول توانمند بومی در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه هواپیمای ترابری سبک« سیمرغ» مراحل طراحی، ساخت و مونتاژ خود را پشت سر گذاشته و به زودی شاهد آزمون های پروازی خود را انجام خواهد داد گفت: ان‌شاء الله بعد از تست های تاکسی، خزش روی باند با سرعت های متنوع و پشت سر گذاشتن  استانداردهای  مقررات بین المللی،  پروازموفق هواپیمای ترابری سبک سیمرغ را شاهد خواهیم بود.

امیر خواجه فرد هواپیمای ترابری سبک سیمرغ را پرنده ای با قبلیت های چندگانه و مجهز به درب رمپ عقب ویژه حمل بار و تحهیزات  عنوان کرد و افزود: حمل خودروهای سبک، امداد رسانی،حمل انواع موتور هواپیما چابکی با سرعت و شعاع پروازی مناسب  از دیگر ویژگی های این پرنده است.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی جدید هواپیمای سیمرغ را تحت الزامات و قانون های بین المللی هوانوردی عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های علمی داخلی از جمله شرکت های دانش بنیان در این پروژه منجر به ساخت ۳۰ هزار قطعه و سامانه هوایی،طراحی و ساخت پیکچر های پیچیده و بزرگِ مونتاژی، طراحی و ساخت سامانه های تست و آزمون و تدوین بیش از هزار جلد مستندات طراحی شده  است که این موضوع  دستاوردهای قابل توجهی برای ارتقا و پیشرفت صنعت کشور به ارمغان خواهد آورد.

امیر خواجه فرد با بیان این‌که  «تولید این هواپیما  نیاز کشور در حوزه ترابری هوایی را برطرف خواهد کرد» افزود: در این خصوص پروژه هواپیمایی ترابری سبک سیمرغ نه تنها ۱۰ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایحاد کرده است؛ بلکه در پس این اشتغال زایی ازخروج مبالغ هنگفت ارزی نیز جلوگیری نموده است.

وی با بیان این که «طراحی و ساخت هواپیمای ترابری سیمرغ زمینه ساز مشارکت های بین المللی خواهد بود گفت: انشاء تولید این هواپیما بستر طراحی و ساخت بومی هواپیماهای ترابری با تناژ بالا و همچنین مساقربری را ایجاد خواهد کرد.

امیر خواجه فرد با بیان آمادگی تولید انبوه هواپیمای ترابری سبک در مجموعه سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع خاطرنشان ساخت: این اقدام با درخواست و سفارش سازمان هواپیمایی کشوری، وزارت راه و شهرسازی ، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، وزارت صمت و پیگیری مجلس محترم شورای اسلامی در بخش حمایت از پروژه های ملی کلان،  قطعا قابل تحقق و اجرا  خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.