ساخت ۴۱۵ مجتمع خدماتی – رفاهی تازه در جاده‌ها

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

2-910.jpg

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۴۱۵ مجتمع خدماتی – رفاهی در جاده‌های کشور خبر داد.

شهریار افندی‌زاده – رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای – در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به این‌که تا سال قبل ۴۰۴ مجتمع خدماتی – رفاهی در مسیر‌های اصلی کشور به بهره‌برداری رسیده است ابراز امیدواری نمود: با حمایت از بخش خصوصی ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی با سرعت پیش رود و در فواصل کوتاهی شاهد بهره‌برداری از این مجتمع‌ها باشیم.

افندی‌زاده درباره‌ی اهمیت ساخت این مجتمع‌ها در مسیر‌های اصلی و به ویژه ترانزیتی کشور گفت: افزایش سطح خدمات، اشتغالزایی و کمک به راننده برای از بین بردن خستگی و به این ترتیب بالا‌بردن ایمنی مسافرتها از جمله اهداف ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی در مسیر جاده‌های کشور است.

رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهار نمود: با ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی که در دیگر نقاط دنیا به صورت محلی برای استراحت رانندگان به ویژه رانندگان بخش ترانزیت ساخته می‌شود قصد خدمات‌رسانی به رانندگان و نیز مسافرین را داریم تا با استراحت در فواصل مشخص و رفع خستگی از بروز سوانح جاده‌ای به سبب خستگی راننده جلوگیری کنیم.

وی خاطر نشان نمود: از ابتدای امسال ۱۱۷ موافقت‌نامه اصولی تازه برای ساخت مجتمع‌های خدماتی – رفاهی صادر شده تا به تعداد مجتمع‌های کنونی افزوده شود و امیدواریم تا پایان سال مطابق با درخواست‌های فعلی ۳۰۰ موافقت‌نامه صادر شود.

افندی‌زاده با تاکید بر ایجاد فرهنگ استفاده از مجتمع‌های فرهنگی – خدماتی که در دنیا به عنوان تیرپارک (Tir park) از آن یاد می‌شود خاطر نشان نمود: باید امکاناتی در سطح بین‌المللی در این مجتمع‌ها ارائه شود که در این جهت کمیته‌ای در استان‌ها برای نظارت بر این مجتمع‌ها تشکیل شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.