ساخت ۷۰ واحد تازه پتروشیمی در نقاط مختلف کشور

۰۶م آذر ،

معاون وزیر نفت از ساخت بیش از ۷۰ واحد جدید پتروشیمی در اقصی نقاط کشور خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت اسمی نصب شده صنعت پتروشیمی به مرز یکصد میلیون تن در سال می رسد.

عبدالحسین بیات در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب که ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی کشور تا ابتدای سال جاری به ۵۴٫۵ میلیون تن در سال رسید در حالی که سال قبل ۴۳ میلیون تن تولید واقعی داشتیم افزود: وجود این ظرفیت خالی، دلایل متعددی دارد که یکی از آنها بحث تأمین خوراک است.

بیات با بیان اینکه برنامه ریزی های راهبردی درنظر گرفته شده، کاهش مستمر فاصله بین تولید واقعی و ظرفیت اسمی را به دنبال دارد، اظهار داشت: همزمان با افزایش ظرفیت نصب شده با بهره برداری از پروژه های جدید، راهکارهایی برای استفاده از تمامی ظرفیت های صنعت پتروشیمی و کاهش فاصله تولید با ظرفیت نصب شده اجرایی می شود.

بیات از ساخت بیش از ۷۰ واحد جدید پتروشیمی در اقصی نقاط کشور خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه ها تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت اسمی نصب شده صنعت پتروشیمی به مرز یکصد میلیون تن در سال می رسد.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: به زودی با بهره برداری از ۳ طرح جدید صنعت پتروشیمی، ظرفیت اسمی نصب شده این صنعت به ۵۷ میلیون تن در سال خواهد رسید و همزمان شاهد افزایش ظرفیت تولید واقعی به ۴۶ میلیون تن خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران وجود نوسانات تولید را در بازه های زمانی مختلف در طول سال طبیعی دانست و گفت: علل مختلفی می تواند در بروز نواسانات در تولید محصولات یک واحد پتروشیمی نقش داشته باشد اما در مجموع تولید محصولات پتروشیمی در ایران بدون هیچ چالش و مشکلی در حال انجام است و این نوید را می دهم که از این پس شاهد توسعه روزافزون صنعت پتروشیمی خواهیم بود./ر


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.