ساخت ۹۰ درصد از تجهیزات احداث راه‌ها در کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

11-563.jpg

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۹۰ درصد از مصالح و تجهیزات احداث راه‌های مواصلاتی در داخل کشور خبر داد.

سید احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار نمود: بیش از ۹۰ درصد از مصالح و تجهیزات مورد نیاز احداث آزادراه، بزرگراه و خطوط ریلی در داخل کشور ساخته می‌شود.

وی افزود: در حوزه ریلی باید در بخش ریل‌سازی تکنولوژی را iبه کشور وارد نموده و با توجه iبه آن نیاز خطوط ریلی داخلی را تامین کنیم.

صادقی با یاد‌آوری این‌که در تلاش برای جذب مشارکت یکی از شرکت‌های فولادی برای ساخت ریل در کشور هستیم، گفت: با توجه iبه برنامه‌های توسعه‌ای ریلی کشور همه تولید داخل می‌تواند استفاده‌ شود.

رییس شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور خاطر نشان نمود: سرمایه‌گذار در بخش ساخت ریل در ایران می‌تواند iبه بازگشت سرمایه‌ی خود iبه سبب وجود بازار در داخل و حتی صادرات پس از تامین نیاز داخلی، امیدوار باشد.

به گزارش تفسیری ایسنا، علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی درباره تولید ریل در کشور گفته بود: با شرکت ذوب آهن اصفهان برای تولید ریل در کشور در حال مذاکره هستیم.

وی همچنین اظهار نموده بود: ریل تنها در چند کشور تولید می گردد و تولید آن در همه کشورها صرفه اقتصادی ندارد اما از آنجاییکه سالی هزار کیلومتر iبه طول شبکه ریلی کشور استفاده می‌شود، تضمین می‌کنم همه تولیدات شرکت تولیدکننده ریل در کشور را خواهیم خرید.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.