ساده و طبیعی ترین روش های درمان و رفع سلولیت

اغلب خانم ها از وجود سلولیت(تجمع بافت چربی) بر روی ران، پاها و یا شکم خود شکایت می کنند اما این موضوع کاملا طبیعی است و ناشی از بیماری یا مشکل خاصی نیست. اگر وجود این سلولیت ها باعث آزار شما می شوند، روش های قابل توجهی در راستای کاهش آنها وجود دارد.

به گزارش گروه سلامت ممتازنیوز به نقل از خبرگزاری دانا (داناخبر)، با چند راهکار ساده و طبیعی برای از درمان و رفع سلولیت ها آشنا می شویم:

ورزش

ساده و طبیعی ترین روش های درمان و رفع سلولیت

ورزش، یکی از بهترین روش های درمانی سلولیت(تجمع بافت چربی) است. تمرینات فیزیکی باعث ناپدید شدن سلولیت نمی شود اما می تواند به کاهش سلولیت کمک کند. در واقع سلولیت زیر منافذ پوست، نیاز به کاهش چربی اضافی در بدن دارد و در مناطقی که سلولیت وجود دارد، تقویت عضلات بسیار موثر است.

مصرف غذاهای خام

ساده و طبیعی ترین روش های درمان و رفع سلولیت

فیبر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. فیبر را می توان در غلات سبوس دار، میوه و سبزیجات و مواد غذایی بدون کالری پیدا کرد. کربوهیدارت های ساده یا تصفیه شده که در بسیاری از نان ها، آبنبات ها و نوشیدنی ها وجود دارند، حاوی کالری های بالایی هستند که این امر منجر به ایجاد چربی در مناطق مستعد به سلولیت می شود.

کاهش وزن

ساده و طبیعی ترین روش های درمان و رفع سلولیت

سلولیت(تجمع بافت چربی) هم در بین افراد چاق رواج دارد و هم افراد لاغر، اما وجود اضافه وزن این عارضه را بیشتر نمایان می کند. بنابراین اگر از اضافه وزن رنج می برید، کم کردن مقداری وزن در کاهش سلولیت ها نقش بسزایی را ایفا خواهد کرد اما بهتر است که وزن خود را آرام آرام کم کنید. در واقع اگر به یک باره وزن زیادی را کم کنید، در مناطق درگیر پوست بدن شل خواهد شد و در نتیجه سلولیت ها به مراتب ظاهری بدتر خواهند داشت. 

ترک سیگار

ساده و طبیعی ترین روش های درمان و رفع سلولیت

سیگار بر جریان خون رگ های پوستی تاثیر می گذارد و آنها را نازک تر می کند و احتمال خم شدن این رگ ها را افزایش می دهد.

در نتیجه پس از مدتی شاهد سلولیت بر روی دست ها، ران ها و قسمت های دیگر پایین تنه، خواهید بود. بنابراین اگر سیگاری هستید، هر چه سریع تر نسبت به ترک آن اقدام کنید.

استفاده از کرم های گیاهی مخصوص

ساده و طبیعی ترین روش های درمان و رفع سلولیت

کرم هایی با عصاره های گیاهی که مخصوص رفع سلولیت ها(تجمع بافت چربی) هستند، ممکن است که به ظاهر بهتر پوست شما کمک کنند. به عنوان مثال، محصولاتی که حاوی کافئین هستند می توانند به سفت شدن پوست شما کمک کنند.


خبرگزاری دانا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.