سارقان سایبری دستگاه های خودپرداز را هدف گرفته اند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

محققان امنیتی اعلام کردند که سارقان سایبر راه خود را به دستگاه های خودپرداز اروپا باز کرده اند و آنها را به منظور سرقت وجه نقد با یک بدافزار آلوده کرده اند.
 
مجرمان سایبری موفق به ایجاد حفره هایی در دستگاه های خودپرداز اروپایی شده اند و آنها را با یک دستگاه دارای یو اس بی متصل کرده و کد خود را روی آن نصب می کنند و سپس حفره ها را برای پرهیز از افشا شدن نشانه های هک شدن دستگاه، پنهان می کنند.
 
این سارقان در زمانهای دلخواه به دستگاه مورد نظر مراجعه کرده، یک کد ۱۲ رقمی وارد می کنند و یک رابط کاربری ویژه راه اندازی می کنند که به آنها این امکان را می دهد از دستگاه آلوده شده وجوه نقدی را برداشت کنند.
 
این رابط کاربری هک شده حجم نقدی داخل دستگاه را نشان می دهد و به هکرها این امکان را می دهد تا بر ارزشمندترین اسکناسهای دستگاه تمرکز کنند تا زمان لو رفتن خود را به حداقل برسانند.
 
در اوایل سال میلادی ۲۰۲۴، حملات هکرها به یک بانک اروپایی که نام آن منتشر نشد در کنگره رایانه ای هامبورگ آلمان که با محوریت هک برگزار می گردد مورد بررسی قرار گرفت. وقتی که بانک مورد نظر به خالی شدن مکرر چندین دستگاه خودپرداز پی برد این سارقان در ماه ژوئیه دستگیر شدند. تاکنون هیچ جزئیاتی از حجم مبالغ به سرقت رفته یا دستگاه هایی که در این حملات آلوده شده بودند منتشر نشده است.
 
محققان امنیتی اعلام کردند که مجرمان سایبری دانش گسترده ای از دستگاه های خودپردازی داشتند که آنها را هدف گرفته بودند و برای دشوار شدن تحلیل بدافزار خود تلاشهای بسیاری انجام داده بودند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.