سارقان مسلح بانک کرج دستگیر شدند

بینا- سارق مسلح سابقه داری که با همدستی پسر خود باجه بانک کشاورزی کرج را مورد دستبرد قرار داده بود ۷۲ ساعت پس از ارتکاب جرم به همراه فرزندش در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
سرهنگ صالحی در گفتگو با خبرنگاران، در تشریح نحوه وقوع سرقت و دستگیری سارقان مسلح گفت: ۲ روز قبل از وقوع جرم سارق به نام ناصر ۵۰ ساله اقدام به شناسایی باجه بانک کشاورزی شعبه امام زاده حسن کرج که فاقد نگهبان بود کرده و در ۱۶ مهر ماه به همراه پسر خود به نام علیرضا ۲۲ ساله با یک دستگاه خودرو سرقتی پراید که به صورت مسلحانه توسط وی چند روز قبل از یک زن در کرج سرقت شده بود در محل حاضر شدند پس از استقرار علیرضا در نزدیکی بانک پدر وی که ماسک بهداشتی به خود زده بود در ساعت ۱۲:۵۰ دقیقه در حالی که تنها پیش متصدی بانک در محل حضور داشت وارد باجه شده و با تهدید سلاح کلت کمری در مدت ۵ دقیقه یعنی تا ساعت ۱۳:۰۲ دقیقه با سرقت ۳۷ میلیون تومان وجه نقد و بدون هیچ تیراندازی از بانک خارج و پس از سوار شدن برخورد پراید با پسرش متواری می شود.
بلافاصله پس از فرار یکی از متصدیان بانک پلاک خودرو مسروقه را برداشت و با تماس با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ اعلام سرقت می کند.
با اطلاع از موضوع بلافاصله اکیپی از ماموران گشت انتظامی و کارآگاهان دایره جنایی پلیس آگاهی استان البرز در صحنه حاضر با انجام تحقیقات از متصدیان و بازبینی دوربین های مداربسته بانک تحقیقات اولیه را جهت شناسایی و دستگیری متهمان آغاز کردند.
با بررسی سوابق سارقان مسلح سابقه دار آزاد شده در بند و تحت تعقیب و چهره نگاری از متهم در نهایت در کمتر از ۷۲ ساعت مخفیگاه متهمان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی وارد محل شده و پدر و پسر سارق را دستگیر کردند.
در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک کارت سوخت، دو قبضه سلاح کلت کمری و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان وجه نقد کشف و ضبط شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی استان و انجام بازجویی های اولیه، ناصر با اعتراف به جرم خود علت ارتکاب سرقت را مشکلات مالی عنوان و به سه فقره سرقت مشابه دیگر اقرار کرد.
علیرضا نیز که تا کنون سابقه کیفری نداشته در بازجویی ها بیان داشت: که تنها در این سرقت و به دلیل مشکلات مالی پدرش او را همراهی کرده است.
این مقام مسئول انتظامی در ادامه به جرایم ارتکابی متهم ردیف اول اشاره کرد و گفت: ناصر که متهمی سابقه دار است اولین سرقت خود را شش سال قبل با همدستی یکی از دوستانش در ساوه و از یک بانک انجام داد اما از آنجایی که در این سرقت مسلحانه وی سلاح سرد به همراه داشت و همدستش مسلح به سلاح گرم بود وی دو سال قبل از زندان آزاد و به دلیل مشکلات مالی فعالیت مجرمانه خود را ادامه داد.
به طوری که در ۵ تیر ماه امسال با دستبرد به یک پست بانک مبلغ ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، در ۱۴ شهریور ماه نیز با دستبرد به پست بانکی دیگر که هر دو در منطقه باغستان شهرستان کرج بودند مبلغ ۶۰۰ هزار تومان را به صورت مسلحانه به سرقت برد.
پس از آن نیز اقدام به سرقت یک دستگاه موتور سیکلت و سپس در ۴ مهر ماه یک دستگاه پراید متعلق به یک زن را به سرقت برد و در نهایت آخرین سرقتش مسلحانه بود.
سرهنگ صالحی با اشاره به اینکه سرقت نخستین سرقت مسلحانه سال ۹۱ در استان البرز بوده است خاطر نشان کرد: این متهم در نخستین اقدام خود مسلح به سلاح سرد و در اقدام دوم مسلح به سلاح قلابی و در مراحل آخر مسلح به سلاح گرم بوده که یکی از شهرهای مرزی به مبلغ یک و نیم میلیون تومان خریداری کرده بود.
وی با هشدار به وقوع مجدد جرایم از سوی زندانیان آزاد شده تاکید کرد: سارق ظرفیت سرقت مجدد بعد از آزادی از زندان را دارد به همین دلیل همه دستگاه ها و سازمان های دولتی و غیر دولتی دخیل و همچنین روانشناسان و جامعه شناسان باید با برنامه ریزی برای سارقان و مجرمان، آنها را در عدم ارتکاب جرم پس از آزادی از زندان یاری کنند.

 

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.