سارقین سابقه دار با شلیک گلوله پلیس به دام افتادند

خبرگزاری آریا- افرادی که اقدام به سرقت از مغازه های مردم در  مناطق شمال ،شمال غرب و مرکز تهران  می کردند، بالاخره پس از تعقیب و گریز و شلیک ۶ گلوله از سوی پلیس دستگیر شده اند.
به گزارش خبرنگار انتظامی آریا، در ۱۸بهمن ماه سال گذشته،  فردی با مراجعه به کلانتری ۱۰۹ بهارستان به مأموران اعلام کرد که مغازه اش در خیابان فردوسی مورد سرقت قرار گرفته و سارقان پس از تخریب قفل کرکره ، اقدام به سرقت صدها عدد لباس و شلوار به ارزش چند میلیون تومان کرده اند .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۲ تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با آغاز تحقیقات، پرونده مشابه دیگری در  روز اول اسفند ماه سال گذشته، در خصوص سرقت از یک مغازه لباس فروشی در خیابان فردوسی به پایگاه هفتم واصل شد که طی آن در ساعت ۰۳:۰۰ بامداد مورخه ۰۱/۱۲/۱۳۹۰ سارقان به شیوه مشابه اولین سرقت ، پس از تخریب قفل درب اقدام به سرقت تمامی اجناس داخل مغازه کرده بودند .

با گزارش خبر دومین سرقت ، کارآگاهان پایگاه هفتم با مراجعه به محل سرقت و انجام تحقیقات میدانی اطلاع پیدا می نمایند که تعدادی از مغازه های اطراف محل سرقت مجهز به دوربین های مداربسته است ؛ بلافاصله تصاویر دوربین ها مورد بررسی قرار گرفته و طی آن ، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو Gensiz می شوند که سارقان پس از سرقت ، تمامی اجناس ( البسه مردانه ) داخل مغازه را در داخل خودرو مذکور گذاشته و از محل متواری می شوند .
با شناسایی خودرو Gensiz ، کارآگاهان با بررسی شماره پلاک بدست آمده از خودرو اطلاع پیدا می نمایند که این خودرو دارای سابقه در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ است ؛ با بررسی پرونده سرقت خودرو مشخص شد که مالک خودرو از طریق انتشار آگهی فروش خودرو در یکی از روزنامه ها قصد فروش خودروی Gensiz را داشته که در مورخه ۰۲/۱۱/ ۱۳۹۰ فردی طی تماس تلفنی با مالک خودرو با او قرار ملاقات گذاشته و پس از حضور در محل فروش خودرو در غرب تهران ، به بهانه امتحان کردن خودرو از نظر سالم بودن خودرو در پشت فرمان ماشین نشسته و در یک لحظه با استفاده از از غفلت مالک خودرو و قبل از سوار شدن مالباخته به ماشین ، اقدام به سرقت خودرو کرده و از محل سرقت متواری می شود .
با توجه به احتمال خرید و فروش اجناس سرقتی در سطح بازار ، بلافاصله اقدامات لازم جهت کنترل نامحسوس بازار و همچنین دیگر مناطق و مراکز تجاری که احتمال فروش اجناس سرقت شده در آنها وجود داشت ، انجام و کارآگاهان پایگاه هفتم در مورخه ۰۷/۰۱/ اطلاع پیدا کردند که تعداد زیادی از اموال مسروقه توسط راننده یک دستگاه خودرو سواری متعلق به آژانس خودرو و جهت تحویل به تعدادی از فروشندگان لباس ، به بازار تهران آورده شده که بلافاصله کارآگاهان با حضور در محل و ضمن توقیف مقادیر زیادی اموال مسروقه ، راننده آژانس را نیز به پایگاه هفتم انتقال داده و تحقیقات از این شخص را آغاز کردند .

در تحقیقات کارآگاهان از راننده آژانس مشخص شد که خانم جوانی که خود را به هویت “خانم شریفی” معرفی کرده ، چند روز پیش به بازار تهران آمده و پس از مراجعه به تعدادی از مراکز و فروشندگان عمده لباس مدعی فروش تعدادی زیادی شلوار و لباس خارجی با قیمت مناسب شده است که پس از توافق بر سر قیمت ، از طریق آژانس خودرو قصد تحویل و فروش البسه را داشته است .
با توجه به اطلاعات بدست آمده ، کارآگاهان پایگاه هفتم ضمن انجام هماهنگی لازم با مقام قضایی ، در همان مورخه ۰۷/۰۱/ به محل سکونت این خانم در منطقه لویزان رفته و موفق به دستگیری وی به هویت واقعی میترا ( ۲۴ ساله ) می شوند .
با شناسایی و دستگیری میترا،  کارآگاهان در بررسی سوابق متهم اطلاع پیدا می نمایند که وی از مجرمان سابقه دار در زمینه فروش اموال مسروقه بوده و در سال های گذشته نیز به اتهام فروش بیش از ۲۰۰۰ روسری مسروقه توسط کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شده است .
با توجه به کشف اموال مسروقه از متهم و همچنین سوابق مشابه وی در زمینه فروش اموال مسروقه ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود عنوان داشت که لباس های کشف شده را یکی از مجرمان سابقه دار به هویت علیرضا، در اختیار وی قرار داده تا وی اقدام به فروش آنها نمایند ؛ با شناسایی هویت علیرضا ، کارآگاهان بلافاصله با توجه به سوابق متعدد متهم در زمینه سرقت و همچنین حریق عمدی خودرو موفق به شناسایی مخفیگاه وی در منطقه میدان سپاه ـ خیابان سرباز شدند که پس از شناسایی دقیق مخفیگاه، کارآگاهان این محل را تحت مراقبت های نامحسوس خود قرار می دهند .

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص مسلح بودن متهم به سلاح گرم و احتمال ایجاد درگیری مسلحانه، کارآگاهان پایگاه هفتم تصمیم به دستگیری متهم در داخل مخفیگاهش گرفتند و سرانجام در ساعت ۲۲:۰۰ مورخه ۰۷/۰۱/ ، کارآگاهان پایگاه هفتم پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاه و محاصره محل ، ضمن انجام هماهنگی های لازم با مقام قضایی وارد مخفیگاه متهم شدند . همانگونه که پیش از شروع عملیات دستگیری احتمال درگیری با متهم پیش بینی شده بود ، “علیرضا . ک” پس از اطلاع از حضور کارآگاهان در محل ضمن درگیری با آنها و استفاده از افشانه اشک آور ، قصد فرار از طریق پشت بام منازل اطراف را داشت که به علت عدم توجه به دستور ایست و شلیک چندین گلوله هوایی مأموران ، نهایتا در اولین مرحله مورد اصابت ۳ گلوله کارآگاهان قرار گرفته اما با این وجود همچنان تلاش داشت تا از محل متواری شود که بار دیگر مورد اصابت ۳ گلوله دیگر قرار می گیرد و نهایتا با اصابت ۶ گلوله ، دستگیر و در بازرسی از وی یک افشانه اشک آور و یک شوکر برقی کشف می شود .
با دستگیری و انتقال متهم به بیمارستان ، کارآگاهان در بازرسی از مخفیگاه متهم موفق به کشف مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از مخفیگاه متهم می شوند . از جمله اقلام کشف شده می توان به انواع فرش های دست باف و ابریشم ـ انواع لاستیک های خودرو ـ انواع ساعت ـ انواع کت و شلوار و پراهن ـ وسایل صوتی ـ وسایل داخل خودرو ـ کولرهای گازی ـ انواع اسباب بازی های گران قیمت ـ انواع وسایل زینتی و عطر و ادکلن های گران قیمت و … اشاره کرد که با کشف اموال مکشوفه ، همسر متهم نیز به هویت نسیم  (۲۸ ساله) جهت انجام تحقیقات به پایگاه هفتم منتقل می شود؛ همچنین در بازرسی از محدوده مخفیگاه متهم ، خودرو سرقت شده Gensiz نیز در داخل یکی از کوچه ها کشف می شود .
با مداوای متهم در بیمارستان و انتقال وی به پایگاه هفتم ، تحقیقات آغاز و علیرضا، ضمن اعتراف صریح به دهها فقره سرقت از مغازه های سطح شهر تهران بویژه در مناطق شمال ،شمال غرب و مرکز تهران دیگر همدست خود در زمینه فروش اموال مسروقه به هویت مرضیه ( ۲۸ ساله ) را نیز معرفی می نماید که این متهم نیز در مورخه ۲۰/۰۱/ در منطقه قیطریه تهران دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش مقادیر دیگری از اموال مسروقه از قبیل فرش های ابریشم ، لباس ، عطر و … کشف می شود .
به گزارش آریا، سرهنگ عباسعلی محمدیان ، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در ادامه اعلام این خبر ضمن اشاره به شناسایی بیش از ۱۵ مالباخته ای که مغازه های آنها در سطح شهر تهران به شیوه قفل بری مورد سرقت قرار گرفته است ، گفت : با توجه به اسناد و مدارک شناسایی کشف شده ی متعلق به مالباختگان و همچنین تجمیع پرونده های سرقت مشابه ، شناسایی و دعوت از مالباختگان جهت در دستور کار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است ؛ لذا از کلیه مالباختگانی که در طول چند ماه گذشته بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفته و یا وجوه و مدارک شناسایی داخل گاوصندوق های آنها به شیوه تخریب مورد سرقت قرار گرفته دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات و شناسایی اموال مسروقه خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان ۱۵ خرداد مراجعه نمایند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.