سارکوزی یکبار دیگر نام طارق رمضان را بر سر زبانها انداخت

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، در حالی رییس جمهور فرانسه به سراغ این چهره روشنفکر و اندیشمند مسلمان مقیم سوییس می رود که بنابر اعلام مسوولان شوراها و انجمن های مسلمانان فرانسه ، چهره های دینی و مسوولان فرهنگی و دینی کشور نیز با رعایت اصل لائیسیته و عدم تبلیغ به نفع نامزدها ، اصل بی طرفی را در موضوع انتخابات ریاست جمهوری این دوره فرانسه در پیش گرفته اند.

در حالی سارکوزی در سخنان اخیر خود مدعی شد که رمضان با اولاند تماس گرفته و گفته است که در این مرحله از انتخابات به وی رای خواهد داد، که اولاند نامزد پیشی گرفته سوسیالیست ها نیز این ادعای رییس جمهور را تکذیب کرده است.

این درحالی است که دولت فرانسه و برخی از احزاب افراطی کشور بویژه در آستانه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با سپر بلا قراردادن مسلمانان مقیم تمامی مشکلات موجود در جامعه را متوجه مسلمانان و مهاجران به کشور ساختند.

رمضان از جمله چهره های مسلمانان مقیم اروپا است که به سیاست های تبعیض نژادی و اعمال محدودیت ها به مظاهر دینی و عبادی مسلمانان در فرانسه معترض است.

این اندیشمند مسلمان درحالی با استفاده از حق شهروندی اروپایی خود توانست در نشست سالانه مسلمانان در ‘ بورژه ‘ حومه شمالی پاریس حضور یابد که تنی چند از مقامات فرانسوی از جمله سارکوزی از این حضور ابراز تاسف کرده و گفته بودند که حضور وسخنان وی نسبت به حل مشکلات مسلمانان مقیم کمکی نخواهد کرد.

اولاند این ادعای سارکوزی را ‘ اختلاط ‘ و ‘ دروغ پردازی ‘ از سوی رییس جمهور عنوان کرد.

نامزد مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه افزود: رمضان اسمی از من نبرده و وی نیز در فرانسه رای نمی دهد و من نمی توانم چنانچه فردی که دولت را دوست ندارد ، در این زمینه کاری انجام دهم .

سارکوزی در این زمینه گفت : رمضان گفته است به اولاند رای داده و یا به کسی که به اسلام خدمت بکند رای خواهد داد.

رمضان درجریان نشست سالانه مسلمانان فرانسه در بورژه ، ضمن انتقاد از سیاست های دولت فرانسه دراعمال فشار به چهره های مسلمانان به اتهام اسلامگرایان رادیکال ، گفته بود که اکثریت مردم فرانسه از عملکرد پنج ساله سارکوزی و دولت این کشور راضی نیستند.

اولاند همچنین این ادعا را که مسوولان ۷۰۰ مسجد فرانسه از مسلمانان خواسته اند تا به نفع وی رای دهند تکذیب کرد.

درحالی قرار است که مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ظرف ۱۰ روز آینده برگزار شود که درنظرسنجی های اخیر نیر اولاند نسبت به سارکوزی سرتر است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که وی خواهد توانست با کسب ۵۳ تا ۵۶ درصد آرا به کاخ الیزه راه یابد.

اروپام **۱۴۹۵**۱۶۰۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۶۳۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.