سارکوزی تکذیب کرد

جام جم آنلاین: نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری کنونی فرانسه اتهامات وارده از سوی دومنیک استراوس کان، رییس سابق صندوق بین المللی پول درباره اینکه عوامل مرتبط با وی عامل سقوط سیاسی او شده‌اند، رد کرد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، وی همچنین اتهامات سایت مدیا پارت را درباره کمک مالی معمر قذافی به وی در سال ۲۰۰۷ مشمئز کننده خواند.

ماه گذشته، سایت اینترنتی مدیا پارت که یک سایت وابسته به جناح چپ فرانسه است با ارایه اسنادی ادعا کرد که سارکوزی در سال ۲۰۰۷ میلادی، برای برپایی کمپین انتخاباتی خود مبلغی معادل ۵۰ میلیون یورو از حکومت معمر قذافی، رهبر سابق لیبی دریافت کرده است.

در این سایت همچنین سندی مربوط به سال ۲۰۰۶ قرار داده شده که به زبان عربی است و  وزیر خارجه وقت لیبی نیز آن را امضاء کرده است.

این سند به توافق لیبی با سارکوزی برای پشتیبانی از وی در مبارزات انتخاباتی مربوط است و به مبلغ مورد نظر نیز در آن اشاره شده است.

نظر سنجی‌های اولیه حاکی از آن است که سارکوزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ششم ماه مه برگزار خواهد شد، میدان مبارزه را به رقیب خود فرانسوا اولاند، نامزد حزب سوسیالیست فرانسه واگذار خواهد کرد .

به نظر می‌رسد این اتهامات نیز راه رییس جمهوری کنونی فرانسه برای کسب دوباره قدرت دشوارتر خواهد کرد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.