سازمان اوقاف و امور خیریه توان حمایت از تولید ملی را دارد

نماینده تهران:

حسن غفوری فرد گفت: سازمان اوقاف این توانایی را دارد تا با برنامه ریزی جامع ودقیق در خصوص درآمدهای موقوفات به تحقق هرچه بیشتر شعار سال در عرصه تولیدملی کمک کند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حسن غفوری‌فرد نماینده تهران با بیان این مطلب که وقف یک سنت اسلامی بسیار زیبایی است که در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران اسلامی گسترش نیافته است، خاطر نشان کرد: آستان قدس رضوی نمونه مهم و بسیار با اهمیت در عرصه وقف است و هر ساله سی میلیون نفر زائر را از سراسر کشور به خود جذب می‌کند که ضمن تجدید روحیه معنوی افراد، محیط فرهنگی خوبی نیز به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: وقف سنت حسنه‌ای است که هم نام شخص وقف کننده را باقی و جاویدان نگه می‌دارد و هم برکات بسیاری را برای کشور به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در زمان رژیم طاغوت به علت سوء استفاده از موقوفات شاهد رکود در عرصه وقف بودیم افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و حاکم شدن مدیریت صحیح در سازمان اوقاف و امور خیریه این سنت حسنه در حال احیاء بوده و بویژه در چند سال اخیر بسیار گسترش یافته است.

وی ادامه داد: از محل سرمایه گذاری موقوفات می‌توان دست به ایجاد اشتغال در کشور زده و ضمن حل مشکل بیکاری به تحقق هر چه بیشتر منویات رهبر معظم‌انقلاب در سال ۹۱ کمک کرد.
 
غفوری فرد به ابعاد مادی، معنوی وقف اشاره کرد و افزود: اثرات و خدمات ایجاد شده از موقوفات بسیار زیاد است و سازمان اوقاف و امور خیریه با اطلاع رسانی در این خصوص می‌تواند واقفان و خیران را به سمت تولید و گسترش محصولات داخلی و ملی سوق داده و ضمن مستغنی کردن کشور از واردات، زمینه رقابت کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی و ارز آوری برای کشور را فراهم کند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.