سازمان بازرسی ایران به عنوان دبیرخانه دایم این مرکز انتخاب شد

۰۶م آذر ،

5-652.jpg

دومین اجلاس رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور در تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این اجلاس، مرکز همکاری منطقه‌ای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای اکو آغاز به کار کرد و سازمان بازرسی کل کشور به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان دبیرخانه دائم این مرکز انتخاب شد.

دومین اجلاس رؤسا و نمایندگان دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) با حضور نمایندگان ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، قرقیزستان، آذربایجان و قزاقستان در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد.

در این اجلاس، اساس‌نامه مرکز همکاری منطقه‌ای دستگاه‌های مبارزه کننده با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای اکو به تصویب رسید و سازمان بازرسی کل کشور به عنوان دبیرخانه دایم این مرکز انتخاب شد.

نخستین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای رسیدگی کننده به شکایات مردمی کشورهای عضو اکو، با ابتکار سازمان بازرسی کل کشور و با هدف تأسیس نهاد همکاری منطقه‌ای برای ایجاد تسهیلات در زمینه تبادل اطلاعات، تجربیات، معاضدت‌های حقوقی و اداری و همکاری‌های لازم در مجامع بین‌المللی؛ سال قبل(ماه می‌۲۰۱۱) در تهران برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان کشورهای عضو توافق کردند که مرکز همکاری منطقه‌ای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای اکو تأسیس شود و نیز جمهوری تاجیکستان به عنوان میزبان دومین اجلاس رؤسای دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی برای امضاء سند نهایی اساس‌نامه انتخاب شد.

مسئولیت دبیرخانه موقت مرکز در این اجلاس بر عهده سازمان بازرسی کل کشور سپرده شد و این سازمان موظف گردید پیش‌نویس اساس‌نامه را تدوین و در اجلاس کارشناسان نهایی و برای دومین اجلاس از طریق دبیرخانه اکو در اختیار کشورهای عضو قرار دهد.

در اجلاس کارشناسان نیز که به میزبانی سازمان بازرسی کل کشور و با همکاری کشورهای عضو در ژانویه ۲۰۱۲ در جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردید، نمایندگان کشورهای عضو و دبیرخانه اکو شرکت کردند. پیش نویس اساس‌نامه با اجماع نظر کارشناسان نهایی گردید و مقرر شد اساس‌نامه مرکز، رسماً در دومین اجلاس دستگاه‌های مبارزه با فساد و نهادهای آمبودزمانی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) به تأیید کشورهای عضو برسد.

این اساس‌نامه در دومین اجلاس در شهر دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان به تصویب کشورهای عضو رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.