سازمان بازرسی قصد مچ‌گیری ندارد

مدیرکل نظارت و بازرسی شهرداری‌ها در سازمان بازرسی کل کشور گفت: ۳۸ هزار و ۱۹۰ شورای اسلامی روستایی در کشور فعال است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ـ منطقه چهارمحال و بختیاری، محمد صادق‌پور طی سخنانی در همایش علمی آموزشی فرمانداران، شهرداران، شوراهای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی استان تصریح کرد: اعضای شورای دستگاه‌های نظارتی کشور، مسئولان دستگاه‌های نظارتی هستند که وظیفه آنها بازرسی، حسابرسی و نظارت بر تمامی یا بخشی از فعالیت‌های دستگاه‌های اداری کشور است.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی با ورود به دستگاه‌های اداری قصد مچ‌گیری ندارد، ادامه داد: در ورود به شهرداری‌ها قصد منفی‌گرایی و مچ‌گرایی نداریم اما زمانی که به دستگاهی ورود پیدا کردیم و تخلفی از آن مشاهده شد، با آن برخورد می‌کنیم.

مدیرکل نظارت و بازرسی شهرداری‌ها در سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به تعداد شوراهای اسلامی در کشور، گفت: در کشور ۴۰۵ شورای شهرستان، ‌هزار و ۱۲۱ شورای شهر و ۳۸ هزار و ۱۹۰ شورای روستایی در حال فعالیت هستند.

صادق‌پور با تاکید بر ضرورت التزام همه به قانون و توجه به هزینه‌های سنگین عدم رعایت قانون در جامعه، افزود: در صورتی که هر یک از این شوراها تخلفی مرتکب شوند، ما را با مشکلات بسیاری روبه رو می‌کنند.

دبیر شورای دستگاه‌های نظارتی استان نیز در این جلسه گفت: فقدان مدیریت یکپارچه شهری از محدودیت‌های مقابل روی شهرداری‌های کشور است.

حمیدرضا باقری اظهار کرد: نگاه منظم، سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده به مقوله مدیریت یکپارچه شهری باید مورد توجه قرار گیرد زیرا این مدیریت مشکلات شهری را به حداقل می‌رساند.

وی افزود: از دیگر آسیب‌های مقابل روی شهرداری‌ها، تعدد قوانین و متعارض بودن برخی از قوانین با یگدیگر است که این امر باعث سوء استفاده عده‌ای سودجو می‌شود.

دبیر شورای دستگاه‌های نظارتی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برخی از قوانین جاری شهرداری‌ها کاربردی نیستند و باید اصلاح شود.

باقری خاطرنشان کرد: ضعف همکاری بین دستگاه‌ها نیز مشکلاتی را به وجود آورده که منجر به نارضایتی شهروندان می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.