سازمان بنادر از “بخش خصوصی” حمایت می کند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت : این سازمان آمادگی دارد با تمام وجود و امکانات از سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر در جهت پیشبرد سیاست های اقتصادی کشور حمایت کند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، محمد سعید نژاد در جمع فعالان بخش خصوصی، مدیران و معاونان سازمان بنادر تأکید کرد : افق پیشرو روشن است و سیاست های دولت یازدهم نوید این را می دهد که در آینده نزدیک شاهد تحولات جدی در وضع اقتصادی کشور باشیم. 

وی با اشاره به اینکه در پیشانی این فعالیت های اقتصادی، بنادر کشور قرار دارد، اضافه کرد : باید قدر این فرصت ها را بدانیم و با هماهنگی و تدابیر لازم در رقابت منطقه ای تنگاتنگ وارد میدان شویم. 

سعیدنژاد همچنین تأکید کرد : باید به بنادر با دید رقابت منطقه ای نگاه کنیم و زمانی موفق خواهیم شد که بتوانیم «بنادر هاب» داشته باشیم و از همه امکانات تحت اختیار در بخش حمل و نقل کشور اعم از بندر، جاده، ریل و دریا، در رقابت تنگاتنگ منطقه ای با سایر کشورها استفاده کنیم. 

سعیدنژاد با اعلام اینکه سازمان بنادر دو بخش معاونت دریایی و بندری مأموریت ها و مسئولیت بسیار مهمی بر عهده دارد ، گفت : در بخش دریایی که بخش حاکمیتی دولت قرار دارد، مأموریت سازمان بنادر باید شفاف تر و برجسته تر نشان داده شود. 

به گفته سعیدنژاد، بخش معاونت بندری وظیفه اصلی ارتباط و تعامل با مردم را برای ارائه خدمات مطلوب دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد : تفاهم و تعامل با بخش خصوصی از اولویت های سازمان بنادر در بخش معاونت بندری قلمداد می شود، تعاملی که در آن‌ هم روابط شفاف و روشن باشد و هم منافع دو طرف به خوبی تبیین و تعیین شده باشد و بتوانند در چارچوب آن روابط تبیین شده به حقوق خودشان برسند. 

مدیر عامل سازمان بنادر با بیان اینکه کارکنان بخش معاونت بندری از ویژگی تعامل مثبت و رعایت حقوق دوطرف ناشی از چارچوب های قانونی برخوردارند ، اضافه کرد : ما در چارچوب سیاست های کلان نظام ، چاره ای جز این نداریم که از توان سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده بهینه کنیم. 

سعیدنژاد گفت : استفاده بهینه از توان و قابلیت های بخش خصوصی سرمایه گذار، مستلزم سازه کارهایی مانند کاهش سطح ریسک ها، شفاف سازی روابط، استفاده از قوانین و مقررات و فراهم کردن شرایط حضور بخش خصوصی و مردم است. 

سعیدنژاد با بیان اینکه بروز چالش در ابتدای تعامل با بخش خصوصی امری طبیعی و ذاتی است، تأکید کرد: به نظر می رسد در دولت یازدهم به جهت عشق و علاقه در دو بخش خصوصی و دولتی جهت ساختن کشور، روابط و تعامل با سرمایه گذاران با کمترین تنشی همراه بوده است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در حال حاضر در شرایط جهش اقتصادی هستیم ، گفت : با پشت سر گذاشتن دوران شکل گیری اولیه و دوره بلوغ فعالیت های سرمایه گذاری، هم اکنون در دوره جهش اقتصادی قرار داریم که باید علی القاعده با قدرت، شجاعت و سرعت بیشتری کارها ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.