سازمان بنادر و دریانوردی: ۸ فروند کشتی باری روسی برای صادرات و واردات خریداری کرده‌ایم

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از خرید ۸ فروند کشتی باری برای صادرات و واردات با روسیه خبر داد.

سازمان بنادر و دریانوردی: ۸ فروند کشتی باری روسی برای صادرات و واردات خریداری کرده‌ایم

به گزارش ممتاز نیوز، علی اکبر صفایی گفت: ۴ فروند کشتی در حال ساخت و چند فروند کشتی دیگر هم خرید شده و در حال انتقال است.

صفایی درباره ترانزیت بین ایران و روسیه و کشور‌های حاشیه جنوب خلیج فارس گفت: در سطح ملی اتفاقات خوبی افتاده و مذاکرات خوبی با کشور‌های روسیه؛ قزاقستان؛ آذربایجان و ترکمنستان انجام شده است.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ترانزیت به روسیه هم از دریا و به صورت مستقیم هم از طریق ریل می‌تواند انجام شود تا روسیه و کشور‌های شمال و جنوب مثل هند؛ پاکستان؛ قطر؛ امارات و عمان وصل شوند که در بنادر جنوبی شرایط مهیاست و مذاکرات خوبی با روس‌ها انجام شده است که می‌توانند کالا‌های خود را انتقال بدهند.
صفایی در ادامه گفت: درباره بنادر شمالی هم ظرفیت‌ها را مهیا کردیم و برخی مشکلات در تجهیزات بندری داشتیم که در حال تجهیز و رفع این مشکلات هستیم.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: یکی از محدودیت‌ها در دریای خزر تامین کشتی بود، تا بار مازاد چه برای صادرات ایران به روسیه و چه واردات کالا‌های روسیه به ایران انجام شود که اکنون در حال انجام و عمدتا کالا‌های اساسی است و چه کالا‌های روسی که به صورت ترانزیت باید از سرزمین ما عبور کند و به کشور‌های مقصد و جنوبی برسد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تامین کشتی مورد نیاز ۸ فروند کشتی باری سرمایه گذاری و مهیا شده و در حال فعالیت است و چندین فروند هم خریداری شده و در اردیبهشت ۱۴۰۲ منتقل خواهند شد.
صفایی افزود: در صدد هستیم که بحث کشتی سازی در دریای خزر و بحث گردشگری و مسافری دریایی هم در دریای خزر انجام شود.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.