سازمان بهزیستی هیچگونه محدودیتی در پذیرش کودکان بیمار ندارد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘محمد نفریه’ روز سه شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش خدمات در مراکز نگهداری کودکان، افزود: هم اکنون مراکز نگهداری استانداردهای لازم را برای نگهداری کودکان رعایت می‌کنند.

این مقام مسوول در سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: هم اکنون ۲۰ کودک مبتلا به ایدز در کشور وجود دارد که مراحل درمانی بر روی این افراد انجام می‌شود.

وی شمار شیر خوارگاه‌های کشور را مناسب دانست و افزود: با ابلاغ قانون فرزند‌خواندگی به سرعت آمار کودکان تحت پوشش در سازمان بهزیستی کاهش خواهد یافت و مشکل شیر خوارگاه‌ها نیز به سرعت برطرف خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۱۵۰ دستگاه خودروی اورژانس اجتماعی نیاز داریم که موافقت ۱۰۰ دستگاه از سوی سازمان گرفته شده است و بخشی از این خودروها نیز سواری است.

نفریه افزود: سازمان بهزیستی بنا دارد خدمات خط ۱۲۳ خود را در سطح استان ها افزایش دهد و از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه را ببرد.

نفریه از آماده شدن لایحه حمایت از اورژانس اجتماعی در هیات وزیران خبر داد و گفت: کلیات این لایحه در هیات وزیران به تصویب رسیده است، امیدواریم به زودی جزئیات آن در کمیسیون اجتماعی به تصویب برسد.

وی در زمینه تایید کلیات لایحه حمایت از کودکان بدسرپرست از سوی شورای نگهبان، گفت: اکنون کلیات این لایحه به تایید رسیده و تنها ایراداتی به جزئیات این لایحه گرفته شده است که به زودی این ایرادات برطرف و مجددا برای تصویب نهایی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

نفریه اضافه کرد: قانون فرزند‌خواندگی که از دو سال قبل در مجلس به تصویب رسید به شورای نگهبان ارسال شد که در نهایت نیز مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت.

وی گفت: شورای نگهبان به برخی جزئیات آن ایراد گرفته بود که به زودی نیز این ایرادات برطرف و مجددا به شورای نگهبان ارسال خواهد شد.

نفریه با اشاره به خدمات سال گذشته در حوزه اجتماعی تاکید کرد: بر اساس قانون باید سالانه ۱۰ درصد از مددجویان تحت پوشش، توانمند و از چرخه حمایتی خارج شوند که سال گذشته قریب به ۱۳ هزار نفر از چرخه مستمر سازمان خارج شدند که این آمار نسبت به سال ۸۹ صد در صد افزایش داشته است.

نفری خاطرنشان کرد در حال حاضر از تعداد نفراتی که تحت پوشش قرار دارند بالغ بر ۹۴ نفر دانش‌آموز و حدود ۱۷ هزار دانشجو هستند که از خدمات سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سال گذشته موضوع بیمه‌های اجتماعی از سوی سازمان پیگیری شد که ۵۵ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند به طوری که تمام زنان سرپرست خانوار بین ۱۸ تا ۵۵ سال از این بیمه اجتماعی بهره‌مند شدند.

وی بیان داشت: اکنون در زمینه بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار پشت نوبتی نداریم و اگر فرد جدیدی جذب سازمان شود به سرعت تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار می‌گیرد.

نفریه در ادامه به بیمه روستائیان و عشایر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این بیمه نیز پس از چند سال غفلت مجددا از یکی دو سال پیش احیا شده است و هم‌اکنون ۳۷ هزار زن در روستاها از بیمه روستایی و عشایر بهره‌مند هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه نشست خبری خود به طرح اورژانس اجتماعی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ۱۹۸ تیم سیار اورژانس اجتماعی در کشور فعال است که خانواده‌ها با شماره ۱۲۳ از خدمات مشاوره این طرح استفاده می‌کنند که بیش از ۹۹ هزار از تماس‌های مرتبط منجر به مداخله نیروهای اورژانس اجتماعی شده است.

نفریه اضافه کرد: ایجاد خانه‌های سلامت در سراسر کشور از دیگر طرح‌ها بوده است که در حال حاضر در ۳۰ استان کشور ۳۰ خانه سلامت ایجاد شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به تعامل این سازمان با قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: در این راستا مشاوران سازمان بهزیستی اقدامات قابل قبولی را در بخش مشاوره به خانواده‌ها در زمینه طلاق ارائه می‌کنند که این طرح مورد موافقت و تائید قوه قضائیه نیز رسیده است.

اجتمام **۹۱۳۴ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۳۹۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.