سازمان جهانی کار: اعضای گروه بیست با کسری ۲۱ میلیون شغل مواجه اند

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
بر اساس گزارش مشترک سازمان جهانی کار و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OCDE) که در آستانه نشست وزرای کار گروه بیست در گوادالاخارا Guadalajara مکزیک منتشر شد، اگر نرخ رشد اشتغال با ضرب آهنگ کنونی یک و نیم درصد ادامه یابد، کسری بیست و یک میلیون شغل در کشورهای عضو جبران نخواهد شد.
این کسری شغل در پی بحران سال دوهزار و هشت ایجاد شده است. بر اساس این گزارش کاهش قابل توجه فعالیت های اقتصادی که در نیمه دوم سال دو هزار و یازده در اقتصاد های بزرگ دنیا به ثبت رسید، تاثیرات منفی جدی به بازار کار وارد کرد.
کشورهای بزرگ صنعتی و قدرت های اصلی نو ظهور اعضای گروه بیست را تشکیل می دهند. یوآن سوماویا Juan Somavia دبیر کل سازمان جهانی کار در این مورد گفت:«گروه بیست فرصت دارد به علل ریشه ای نقاط ضعف مداوم اقتصاد جهانی بپردازد. هم اکنون این موضوع کاملا واضح است که راه حل در ادغام سیاست های اقتصادی و اجتماعی به همراه در نظر گرفتن جایگاه ویژه برای سرمایه گذاری های تولیدی و کار شایسته با هدف تولید منابع جدید نهفته است.»
در تمامی کشورهای عضو گروه بیست میزان بیکاری جوانان دو تا سه برابر میزان بیکاری بزرگسالان است.
به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از ژنو، وزرای کار عضو گروه بیست در کنفرانس بین المللی کار در ماه ژوئن آینده توجه ویژه ای به کار جوانان خواهند داشت و مذاکرات در این خصوص را تقویت خواهند کرد.
۱۷۹/۱۴۵

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.