سازمان حفاظت از محیط زیست از استاندارد یورو ۴ کوتاه نمی‌آید

۲۹فروردین۱۳،

سازمان حفاظت از محیط زیست از استاندارد یورو ۴ کوتاه نمی‌آید

صبح دیروز در حالی بعضی خبرها از ادامه شماره‌گذاری خودروهای یورو۲ حکایت داشت که رییس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور ساعاتی بعد طبق مصوبه دولت، پلیس را ملزم به شماره‌گذاری خودروهایی کرد که دارای استاندارد یورو۴ می باشند.

 

 

 

به گزارش ممتازنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بر همین اساس به نظر می‌رسد که این‌بار خودروسازان راه سختی را برای گرفتن مهلت دوباره در پیش داشته باشند، چرا که پیش از این آنها کمتر با چنین قاطعیتی مواجه بودند.

اما خودروسازان با اشاره به عدم توزیع سراسری سوخت یورو۴ آخرین مهلت خود را که پایان سال قبل بود هم نادیده گرفتند و محصولات خود را به استاندارد یورو۴ تجهیز نکردند.
این در حالی است که محمدجواد محمدی‌زاده دیروز طی اظهاراتی اینکه سوخت یورو ۴ و یورو ۵ در کشور وجود ندارد را رد کرده است و از تولید روزانه ۲۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پالایشگاه‌ها خبر داد. محمدی‌زاده همچنین تاکید کرده است که تا شهریور امسال ۶۰ میلیون لیتر بنزین یورو۴ نیز برای تامین نیاز روزانه کشور تولید خواهد شد. او با این صحبت‌ها امیدوار است بهانه‌‌های خودروسازان برای عدم اجرای این مصوبه پایان یافته باشد.
محمدی‌زاده با اشاره به اینکه خودروسازان بعد از سومین مهلتی که گرفته‌اند باز هم به تعهدات خود عمل نکردند گفت: این امر به نوعی اجرای مصوبه دولت را به تاخیر می‌اندازد؛ اما این بار، دولت همه تمهیدات لازم را بکار گرفته است تا خودروسازان خودشان را به استاندارد یورو ۴ برسانند.
حال با توجه به تاکید رییس سازمان محیط زیست کشور به لازم الاجرا بودن مصوبه دولت برای تولید خودروهای یورو۴ از ابتدای امسال، به نظر می‌رسد که حساسیت‌ها بر روی تولید خودروهای یورو۴ بیشتر از کیسه هوا است. چرا که پیش از این دولت با ادامه شماره‌گذاری خودروهای تک ایربگ موافقت کرد و مهلتی دو ماهه هم به خودروسازان داد اما توقف خودروهای یورو۲ همچنان ادامه دارد. 

پنجشنبه ۲۹ فروردین   ۲:۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.