سازمان سیا به شورشیان سوری کمک‌های اطلاعاتی می‌دهد

۱فروردین ۱۳،

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از ارائه کمک‌های اطلاعاتی مأموران سیا به شورشیان سوری خبر داد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، روزنامه وال استریت ژورنال امروز در گزارشی افشا کرد که سازمان جاسوسی آمریکا برای تقویت شورشیان سوریه در جنگ داخلی این کشور، کمک‌های اطلاعاتی به عده‌ای از آنان می‌دهد.

این روزنامه بدون ذکر نام، به‌نقل از مقامات سابق و کنونی آمریکا می‌نویسد، این اقدام سیا بازتاب تغییر رویکرد آمریکا نسبت به جنگ داخلی سوریه با هدف تقویت شورشیان سکولار مقابل تندروها است.

بر اساس این گزارش، افسران اطلاعاتی آمریکا برای کمک به شورشیانی که از  متحدان عربی واشنگتن سلاح دریافت ‌می‌کنند به ترکیه اعزام شده‌اند.

در این گزارش به‌نقل از فرماندهان شورشیان سوری آمده است که سیا در حال همکاری با سرویس‌های جاسوسی انگلیس، فرانسه و اردن است تا به شبه‌نظامیان چگونگی استفاده از انواع تسلیحات را آموزش دهند.

پیش‌تر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داده بود، کاخ سفید تغییر سیاست خود را در قبال سوریه پس از گذشت دو سال از درگیری‌های داخلی این کشور مدنظر قرار داده قصد دارد تسلیحات نظامی مورد نیاز تروریست‌ها را در اختیار آنها قرار دهد و احتمالاً آموزش نظامی تروریست‌ها را نیز به‌عهده خواهد گرفت.

واشنگتن پست در این ارتباط نوشت که دولت آمریکا به معارضان مسلح در سوریه جلیقه‌های ضدگلوله و زره‌پوش می‌دهد و چه‌بسا آنها را در پایگاه‌های نظامی، از جمله در ترکیه آموزش نظامی هم می‌دهد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.