سازمان سینمایی کشور و جهاددانشگاهی موافقت‌نامه همکاری امضا کردند

۵ م دیماه ،

سینما پرس-گروه سینما/ موافقت نامه همکاری بین این دو نهاد در کنار مراسم اختتامیه جشنواره جهاد دانشگاهی بین علیرضا سجاد پور معاون فعالیتهای سازمان سینمایی و زجاجی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی امضاء گردید.

به گزارش سینما پرس، به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، این موافقت‌نامه همکاری، در راستای دستیابی به اهداف مشترک فرهنگی و تقویت و توسعه همکاری ها و تعاملات اجرایی و فرهنگی و با توجه به فعالیت‌های تخصصی جهاددانشگاهی و اهدافی که این نهاد در تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی فیلم‌های علمی و صنعتی و برگزاری سالانه این جشنواره دنبال می کند، تهیه و به به امضا طرفین رسید.

براساس این موافقت نامه، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه راهبری و تأمین یک سوم هزینه‌های برگزاری جشنوارهملی فیلم های علمی و صنعتی و نیز ایجاد هماهنگی و هم‌گرایی بین مراکز و دستگاه های مسئول و ذیربط برای دستیابی به اهداف فرهنگی مدنظر با جهاددانشگاهی همکاری خواهد کرد.

برگزاری جشنواره فیلم‌های علمی و صنعتی با رعایت استانداردهای لازم به طور سالیانه در سطح کشور، ایجاد بسترهای لازم برای معرفی توانمندی‌ها و دستاوردهای ملی در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی، به وسیله قابلیت‌های فیلم و سینما از طریق دبیرخانه، ارتقای افتخارات ملی و تقویت روحیه خودباوری در جامعه، انتقال دانش تخصصی متخصصان کشور به دانشجویان و تقویت بنیه علمی و تخصصی آنان از طریق قابلیت‌های رسانه، ایجاد هم‌افزایی بین توسعه هنری و توسعه علمی، صنعتی کشور از طریق تقویت ارتباط بین فعالان حوزه هنر فیلم و سینما با مدیران و صاحبان صنایع و مراکز علمی تحقیقاتی در کشور ازجمله اهداف انعقاد این موافقت نامه می باشد.

همچنین، کمک به ارتقای سطح کمی و کیفی آثار و تولیدات فیلم‌های علمی و صنعتی در کشور با ایجاد فضای رقابتی سازنده و تشویق اشخاص شایسته، ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان، فیلم‌ها و آثارسینمایی داخلی و خارجی علمی و صنعتی و کمک به فرهنگ مستندسازی تصویری، ایجاد شرایط مساعد جهت توسعه همکاری مراکز علمی، صنعتی با مراکز سینمایی و سمعی و بصری، زمینه‌سازی و کمک به انتشار یافتن و پخش فیلم‌ها و آثار سینمای علمی و صنعتی به روش‌های گوناگون، تقدیر از اشخاص، سازمان‌ها و صنایع فعال و موفق در زمینه تولید فیلم‌ها و آثار سینمایی صنعت محور و علم محور، ایجاد فرصت‌های برابر در سراسر کشور از طریق برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های استانی و منطقه‌ای از دیگر اهداف انعقاد این موافقت نامه همکاری است.

براساس این موافقت نامه که زمان آن ۴ سال پیشبینی شده است، جهاددانشگاهی با استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره، مدیریت و راهبری دبیرخانه دائمی و اجرای منظم و سالیانه این جشنواره فیلم‌های را در تهران و مراکز استانی برعهده خواهد داشت. سازمان سینمایی نیز با تامین بخشی از هزینه های برگزاری این جشنواره، حضور فعال در شورای سیاست‌گذاری جشنواره و همکاری در اجرای مطلوب جشنواره، با جهاددانشگاهی همراهی خواهد کرد.

گفتنی است دبیرخانه دائمی جشنواره فیلم های علمی و صنعتی سه سال است که در جهاددانشگاهی صنعتی شریف برای ایجاد شده و این نهاد علمی – فرهنگی با همکاری بعضی از دستگاه های متولی دو دوره این جشنواره را در سالهای ۸۹ و ۹۱ برگزار کرده است.

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۹۴۸۸


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.