سازمان فنی حرفه‌ای نقش جدی و موثری در خشکاندن ریشه‌های جرم دارد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

مدیرکل دفتر پیشگیریهای فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه از ایجاد باشگاه سلامت اجتماعی و تشکیل مجمع خیرین حوزه اعتیاد در بنیاد پیشگیری از آسیبهای اجتماعی خبرداد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش جدی و موثری در خشکاندن ریشه‌های جرم دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اسدالله جامی- در مراسم رونمایی از سامانه پاسخگویی تلفنی واگو، اظهار نمود: یکی از اقداماتی که در حوزه اعتیاد صورت دادیم تشکیل مجمع خیرین این حوزه برای اولین بار بود که خوشبختانه با استفاده از ظرفیتهای مردمی اقدامات خوبی صورت گرفت و در کنار آن باشگاه سلامت اجتماعی را هم ایجاد نمودیم که هر دو طرح iبه کاهش آسیبهای اجتماعی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر کمک نمود.

وی با اشاره iبه تاسیس بنیاد پیشگیری و توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی اظهار نمود: این بنیاد iبه صورت غیردولتی و خودجوش برترین نخبگان و مسئولان در زمینه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد را در خود جای داده است و سهم بسزایی در پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی داشته است.

جامی در ادامه اجرای سامانه پاسخگویی تلفنی واگو را در افزایش سطح آگاهی عمومی و کاهش آسیبهای اجتماعی موثر خواند.

وی با تاکید بر نقش مهم و اثرگذار سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در خشکاندن ریشه‌های جرم، افزود: حرفه‌آموزی یکی از رسالت‌های خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و ظرفیتی در جهت اجتماعی شدن اشخاص است.

به اعتقاد جامی آسیبهای اجتماعی جدی‌ترین خاستگاه جرم است و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نقش مهمی در ارائه آموزشهای مهارتی در زندنها و باز اجتماعی شدن زندانیان دارد.

مدیرکل دفتر پیشگیریهای فرهنگی و اجتماعی قوه قضائیه یکی از کارکردهای حرفه‌آموزی را تکوین شخصیت اشخاص عنوان نمود و افزود: انسان محصول اشتغال متکی بر فهم و شعور، معرفت و حکمت است و داشتن شغل iبه هنجارپذیری بیشتر او کمک می نماید و راه موثری برای پیشگیری از وقوع جرم iبه شمار می آید.

به گفته وی حرفه‌آموزی با رویکردی که هم اکنون در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هست، iبه سمت کارمحوری است و محصولات آن هم منشا جلوگیری از آسیبهای اجتماعی است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.