سازمان محیط زیست در عمل به وظایف خود نمره قابل قبولی دریافت نکرده است

عضو کمیسیون کشاورزی گفت: سازمان محیط زیست در انجام وظایف خود کوتاهی کرده و متاثر از فشارهای خارج از سازمانی، در حفاظت از محیط زیست احمال داشته است.

علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در بحث محیط زیست نگرانی‌های زیادی وجود دارد، گفت: سازمان محیط زیست در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی کرده و متاثر از فشارهای خارج سازمانی در حفاظت از محیط زیست احمال داشته است.

وی در تشریح محورهای طرح تحقیق و تفحص از سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: عدم توجه به وظایف قانونی در حفاظت از محیط زیست، عدم برخورد با صنایع آلاینده به دلیل برخی ملاحظات، عدم توجه به وظایف قانونی و نقض آن توسط سازمان محیط زیست و ارائه گزارشات دوپهلو و غیرکارشناسی از جمله محورهای این طرح است.

این عضو کمیسیون کشاورزی با اشاره به مهلت دو هفته ای مجلس به سازمان محیط زیست برای رفع نکات مطرح شده افزود: در اصل این مهلت دو هفته ای که چند روزی از آن گذشته برای شفاف سازی و نشان دادن حسن نیت این سازمان به نمایندگان که از ابزارهای نظارتی برای پیگیری حقوق مردم استفاده می کند.

وی با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست در عمل به وظایف خود نمره قابل قبولی دریافت نکرده خاطر نشان کرد: نمایندگان بر عملکرد تمام دستگاه‌های مختلف براساس وظیفه‌ای که دارند نظارت می کنند و احقاق حقوق مردم را در دستور کار خود دارند..

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.