سازمان ملل از تهدید اماکن مقدس سرخپوستان توسط دولت امریکا ابراز نگرانی کرد

به گزارش ایرنا ،کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای از دولت امریکا و مقامات ایالت داکوتای جنوبی خواست که حقوق مردم بومی این ایالت را در مساله فروش اراضی آن منطقه در نظر گرفته و به عواطف مذهبی و میراث فرهنگی آنها ضربه نزنند.

این اراضی که در آن اماکن مقدس سرخپوستان بومی منطقه واقع شده است قرار است توسط دولت و مقامات ایالات داکوتای جنوبی در معرض فروش قرار گیرد.

این اقدام دولت باعث نگرانی و خشم مردم بومی منطقه شده است که بر این باورند با فروش این اراضی، امکان مقدس و اعمال مذهبی آنها دچار آسیب و محدودیت خواهد شد.

سازمان ملل متحد از دولت امریکا درخواست کرده که نخست با مردم بومی منطقه مشورت کرده و از آسیب زدن به عواطف و باورهای مذهبی مردم بومی منطقه خودداری کند.

سازمان ملل متحد این اقدام را برای جبران صدماتی که دولت امریکا به مردم بومی این کشور زده ضروری دانسته و تاکید کرده است که میراث تاریخی و فرهنگی سرخپوستان امریکا نباید بیش از این در معرض هجوم و اسیب دولت ایالات متحده قرار گیرد که بطور تاریخی بر اساس اشغال زمین های ساکنان بومی امریکا و بیرون راندن آنها از سرزمینشان تشکیل شده است.

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۸۸۸۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.