سازمان ملل از مغرب خواست به شکنجه افراد در این کشور پایان دهد

به گزارش خبرگزاری رویترز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد روز شنبه اعلام کرد که شکنجه افراد مظنون به ارتکاب جرائم امنیتی در مغرب بصورت سیستماتیک در این کشور انجام می شود.

وی از مقامات مغرب خواست تا به شکنجه افرادیکه در زندان ها و مراکز بازداشت پلیس در این کشور به سر می برند، هرچه سریعتر پایان دهند.

خوان مندز در پایان ماموریت یک هیئت حقیقت یاب که به دعوت مقامات مغرب به این کشور سفر کرده بودند، به خبرنگاران گفت: در مغرب شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادیکه در زندان ها و مراکز بازداشت پلیس در صحرای غربی (که تحت کنترل رباط قرار دارد)، دربند هستند در معرض شکنجه قرار دارند.

مندز که درجریان یک کنفرانس خبری سخن می گفت در ادامه در همین خصوص افزود: گسترش بدرفتاری که به شکنجه منتهی می شود و شواهد موجود در این خصوص نشان داده اند که اینگونه بدرفتاری ها در مغرب به عنوان خطری جدی برای امنیت ملی محسوب می شوند.

وی در همین خصوص تصریح کرد: در مواردی که به امنیت ملی مربوط می شوند، شکنجه بصورت سیستماتیک و بی رحمانه انجام می شود.

مندز در همین خصوص یادآور شد، هرچند که شکنجه آنگونه که در دهه های گذشته در این کشور مرسوم بوده وجود ندارد ولی شواهد اولیه و نتایج یافته های ما نشان داده اند که مواردی از استفاده از شوک الکتریکی و سوزاندن افراد با سیگار وجود دارد.

وی همچنین افزود: من شواهد قاطعی در دست دارم که نشان می دهند اتهامات جدی نیز در رابطه با سو استفاده جنسی ، تهدید به تجاوز قربانی و یا اعضای خانواده وی و دیگر انواع بدرفتاری در این کشور وجود داشته است.

**۲۰۱۶** ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.