سازمان ملل به قربانیان وبا در هائیتی غرامت نمی‌دهد

سلامت > عمومی
سازمان ملل درخواست هزاران نفر را که در هائیتی به سبب ابتلا به وبا خواستار دریافت غرامت شده‌اند، با استناد به مصونیت خود رد کرد.

شبکه خبری او ار اف اتریش گزارش داد، مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل گفت این سازمان به نماینده شاکیان تصریح کرده که خواسته شان “غیر قابل استماع” است. او توضیح بیشتری در این باره نداد.

حدود ۵۰۰۰ بیمار و بستگان بیماران مبتلا به وبا که در هائیتی بر اثر این بیماری جان باختند، خواستار دریافت غرامت ۱۰۰ هزار دلاری به ازای هر نفر شده‌اند.

آنها به این سبب سازمان ملل را مسئول می‌دانند که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد سربازان نپالی سازمان ملل عامل این اپیدمی با هزاران کشته در هائیتی بوده‌اند.

سازمان ملل تاکنون به مسئول بودن در قبال این اپیدمی اعتراف نکرده است.

نسیرکی گفت بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در تماس تلفنی با میشل مارتلی، رییس جمهور هائیتی به وی اطمینان داده که سازمان ملل “در ریشه کنی وبا در هائیتی” جدی است.

وبا در هائیتی پس از زلزله سنگین در این کشور شیوع یافت و از آن زمان بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۷۷۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بیش از ۶۲۰ هزار نفر به این بیماری که موجب تهوع و اسهال است، مبتلا شده بودند. اگر این بیماری سریع درمان نشود، به مرگ بیمار منتهی می‌شود.


RSS
منبع:همشهری آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.