سازمان ملل خواستار پایان پنج سال محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی شد

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل والری ایموس در آستانه ششمین سال محاصره ی زمینی، هوایی و دریایی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی بیانیه شدیدالحنی صادر و نسبت به موارد متعدد نقض قوانین بین المللی توسط رژیم اشغالگر قدس اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است اقدامات سربازان اسراییلی در غزه باعث شده که ساکنان آن منطقه از ابتدایی ترین حقوق انسانی خود بر خلاف قوانین بین المللی محروم شوند.

والری ایموس در بیانیه خود تاکید کرده است یک میلیون و ۶۰۰ هزار فلسطینی در غزه زندگی می کنند که بیش از ۸۰ درصد آنان به کمک های انساندوستانه نیاز دارند.

معاون سازمان ملل در امورانساندوستانه می افزاید اگرسربازان اسراییلی دست از محاصره غزه بردارند و زمینه برای مراودات اقتصادی در آن منطقه فراهم شود، مردم غزه بدون نیاز به کمک های انساندوستانه می توانند به زندگی خود ادامه دهند.

سران رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۷ و با پیروزی حماس در انتخابات

محاصره غزه از سال ۲۰۰۷ و در پی پیروزی حماس درانتخابات در سرزمین های اشغالی ، صهیهونیست ها به بهانه مسایل امنیتی نوار غزه را از زمین،دریا و هوا مورد محاصره قرار دادند.

با وجود مخالفت های جهانی از جمله نهادهای بین المللی به ویژه شورای امنیت و شورای حقوق بشر سازمان ملل از آن زمان تاکنون رژیم اشغالگر قدس، تمامی مسیرهای منتهی به نوار غزه را به روی کمک های انساندوستانه و حتی خبرنگاران بسته است.

صهیونیست ها حتی ازارسال کامیون های حامل سوخت به نوار غزه جلوگیری می کنند به همین دلیل بیشتر اوقات سوخت نیروگاه برق در آن منطقه تمام می شود و مردم در خاموشی مطلق بسر می برند.

بر اساس گزارش دفتر کمک های انساندوستانه سازمان ملل از سال ۲۰۰۸ تاکنون، اغلب تجهیزات پزشکی بیمارستان شفای غزه به علت فرسودگی از کار افتاده و بیماران این بیمارستان در وضعیت بسیار خطرناکی نگه داری می شوند.

بر اساس گزارش سازمان ملل آب اشامیدنی این منطقه نیز بشدت آلوده و غیر قابل شرب است.

با وجود تلاش نهادهای بین المللی از جمله شورای حقوق بشر رژیم صهیونیستی تنها چهار ساعت گذرگاههای منتهی به نوار غزه را باز کرد تا ۱۴۰ کامیون سازمان ملل که تنها هشت درصد کمک های مورد نیاز مردم را خود حمل می کرد وارد این منطقه شود.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون بارها تلاش کرده است تا با صدور قطعنامه ای جنایات متعدد و هولناک رژیم صهیونیستی درغزه را محکوم کند اما هر بار وتوی آمریکا مواجه می شود.

آمریکا تاکنون ۴۴ بار قطعنامه های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرده است .

با وجود تلاش آمریکا، اکثر نهادهای طرفدار حقوق بشر از جمله شورای حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل با صدور قطعنامه هایی، جنایات صهیونیست ها درسرزمین های اشغالی را محکوم کرده اند.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۲۴۱۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.