سازمان ملل درباره تغییرات اب و هوایی وبحران شدید خشکسالی درجهان هشدار داد

به گزارش ایرنا سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به امنیت جهانی غذا خواستار اقدام قاطع و هماهنگ حکومت ها به منظور مقابله با گسترش خشکسالی و افزایش دما در نقاط مختلف جهان شد.

به گفته مقامات سازمان ملل تغییرات اب وهوایی منجربه افزایش وتداوم دورههای خشک سالی و شدت ان شده و بسیاری ازبخش های اقتصادی ومنابع طبیعی بویژه اب، غذا و انرژی را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

سازمان ملل متحد خواستار کنار گذاردن روش ها مقابله مقطعی و پراکنده با خشکسالی و اغاز تلاش های هماهنگ و جامع در سطح ملی و بین المللی در جهت مبارزه با این پدیده شده است.

خشکسالی بخش های وسیعی از خاورمیانه، حوزه مدیترانه، افریقا، امریکا، مکزیک، استرالیا وروسیه وهمچنین شمال چین را مورد تهدید قرار داده بطوریکه بر اساس گزارش های سازمان ملل کشورهای اسیایی به مانند هند شاهد کمبود بارش باران بوده و یک سوم ایالات متحده امریکا با خشکسالی بی سابقه و استثنایی روبرو شده است.

کشورهای شرق افریقا به مانند سومالی، اتیوپی وکنیا نیز صدمات گسترده ای از خشکسالی متحمل شده اند که به افزایش گرسنگی وقحطی در ان مناطق منجر شده است.

چندی پیش فائو سازمان خوار وبار جهانی با هشدار درباره تغییرات اب وهوایی در سطح جهان از افزایش قیمت جهانی مواد غذایی بویژه غلات و شکر خبر داده بود.

بر اساس گزارش فائو خشکسالی گسترده درایالات متحده که به کشت غلات در این کشور به سختی اسیب زده است ازعوامل افزایش قیمت مواد غذایی به شمار می رود.

علاوه بر ایالات متحده، خشکسالی در روسیه که به تولید برنج در ان کشور صدمه زده، خشکسالی در استرالیا و عدم بارش باران های مانسون درهند از جمله عوامل مهم افزایش قسمت شکر و غلات به شمار می رود.

۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۷۴۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.