سازمان ملل سرنوشت زائران ایرانی ربوده شده را در سوریه پیگیری می کند

به گزارش ایرنا، ‘ادواردو دلبوئی’ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران گفت که نامه ایران درباره ربوده شدن شهروندان ایرانی توسط گروه تروریستی موسوم به ارتش ازاد سوریه در حال بررسی و پیگیری است.

وی درباره وضعیت ایرانیان و لبنانی های ربوده شده توسط ارتش ازاد سوریه و شایعات منتشر شده درباره ان ها گفت: سازمان ملل هیچ یک از گزارش ها در اینباره را نمی تواند تایید کند.

چندی پیش ارتش ازاد سوریه ۴۸ زائر ایرانی را در مسیر فرودگاه بین المللی دمشق ربود که به دنبال آن وزارت خارجه ایران با ارسال نامه ای به شورای امنیت خواستار پیگیری و کمک به ازاد شدن این گروگان ها شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در ادامه درباره یافتن جایگزین برای ‘کوفی عنان’ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه گفت که هنوز این موضوع در حال بررسی بوده و دبیرکل سازمان ملل در حال رایزنی در این باره است.

دلبوئی شایعه های رسانه ای درباره تعیین ‘اخضر ابراهیمی’ وزیر خارجه پیشین الجزایر را به عنوان جاشنین عنان رد کرد و گفت هنوز نمی توان گفت آیا وی این ماموریت را قبول می کند یا خیر.

کوفی عنان نماینده سازمان ملل در بحران سوریه مسوول نظارت بر طرح شش ماده ای شورای امنیت برای توقف خشونت ها در سوریه بود که اخیرا کناره گیری خود را از این سمت اعلام کرد.

**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۹۰۳۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.