سازمان ملل قوانین منع توهین به ادیان وضع کند

جام جم آنلاین: اسقف مارونی منطقه «دیرالاحمر» شهر بعلبک در شرق لبنان، با محکوم کردن اهانت به مقدسات اسلامی در فیلم موهن آمریکایی صهیونیستی، از سازمان ملل خواست قوانین جدی برای منع توهین به ادیان الهی وضع کند.

سمعان عطاالله افزود: این سازمان جهانی با وضع قانون ممانعت از توهین به ادیان الهی، گامی حقیقی در جهت گسترش صلح و وحدت در جهان بر خواهد داشت.

وی با اشاره به پخش فیلم موهن به مقدسات اسلامی اضافه کرد: به رغم هدف دشمن برای ایجاد فتنه و اختلاف در بین مسلمانان و دیگر ادیان ، این امر منجر به وحدت و همبستگی بیشتر پیروان ادیان الهی شده است.

عطاالله با تاکید بر وحدت مسلمانان و مسیحیان در رویارویی با اینگونه توطئه ها گفت: ما همصدا با مسلمانان جهان، توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و باورهای اسلامی را محکوم می کنیم.

این اسقف مسیحی لبنان بیان داشت: اهانت به مقدسات اسلامی را در درجه اول اهانت به دین مسیحیت می دانیم، چرا که دشمنان با این اقدام، قصد خدشه دار کردن سفر پاپ بندیکت شانزدهم به لبنان را نیز داشتند.

عطاالله با اشاره به اعتراض مسلمانان برای توهین به مقدسات اسلامی تصریح کرد: مردم با برگزاری تظاهرات علیه توهین به ارزشها و باورهای دینی در حقیقت میزان خشم و انزجار خود را نسبت به توطئه گران علیه ارزش های انسانی و اسلامی نشان دادند.

وی با اشاره به برگزاری تظاهرات اخیر مردم جنوب لبنان تحت عنوان «لبیک یا محمد (ص)» گفت: این تظاهرات به صورت مسالمت آمیز در فضایی از وحدت و همبستگی برگزار شد و منجر به تشویق من به شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردم شهر بعلبک در اعتراض به توهین به مقدسات اسلامی شد.(ایرنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.