سازمان ملل متحد حملات تروریستی در عراق را محکوم کرد

به گزارش ایرنا، ˈمارتین نیسرکیˈ سخنگوی سازمان ملل متحد با ابراز تاسف از بمب گذاری های روز یکشنبه در عراق و کشته و زخمی شدن ده ها تن در این کشور با بازماندگان و خانواده قربانیان این وقایع تروریستی ابراز همدردی کرد.

سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به حضور ۹ ساله این سازمان در عراق گفت این سازمان زیر نظر ˈمارتین کوبلرˈ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق به فعالیت های خود برای بازگرداندن ثبات و آرامش به عراق ادامه می دهد.

نیسرکی افزود: سازمان ملل برای بهبود وضع حقوق بشر در عراق تلاش می کند و این مساله یکی از دغدغه های اساسی این سازمان در عراق است.

بغداد و چند شهر دیگر عراق روز یکشنبه شاهد انفجارهای خونین بوسیله خودرو و بمب گذاری شده علیه هدف های غیرنظامی و نظامی بود که بر اثر این حملات ۹۰ نفر کشته و بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شدند.

از سوی دیگر مارتین کوبلر نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق نیز با صدور بیاینه ای به انفجارهای اخیر در عراق واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

در بیاینه کوبلر بر برخورد با عاملان این انفجارها و محاکمه عاملان آن ها تاکید شده است.

نماینده ویژه سازمان ملل در عراق همچنین با اشاره به ضرورت ایجاد فضای آرام سیاسی در آن کشور بر ضرورت گفت وگو میان گروه های مختلف سیاسی عراق تاکید کرده است.

کوبلر در بیاینه خود خواستار ایجاد تفاهم و توافق در میان گروه های مختلف آن کشور در خصوص انتخاب اعضای کمیسیون انتخابات در عراق شد.

اروپام** **۱۰۸۰**۱۵۹۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.