سازمان ملل متحد درباره فاجعه انسانی در غزه هشدار داد

به گزراش ایرنا، ‘مکسول گیلارد’ نماینده ارشد سازمان ملل در سرزمین های اشغالی، وضع اب، بهداشت، برق و اموزش در باریکه غزه را بحرانی خواند و تاکید کرد، برای جلوگیری از بدتر شدن این وضعیت جامعه بین الملی باید هم اکنون واکنش نشان دهد.

این مقام ارشد سازمان ملل خاطر نشان کرد که ۵۰۰ هزار نفر دیگر به جمعیت غزه تا سال ۲۰۲۰ افزوده خواهد شد که در صورت عدم اقدام فوری برای حل بحران اب اشامدینی، برق و اموزش برای کودکان وضعیت به گونه ای خواهد شد که غزه دیگر قابل زندگی نخواهد بود.

جمعیت باریکه غزه یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است.

نماینده ارشد سازمان ملل در این گزارش تاکید کرده که مردم غزه تحت بدترین محاصره و اشغال زندگی می کنند و جامعه جهانی باید در این خصوص واکنش نشان دهد.

غزه در پنج سال گذشته در محاصره نظامی رژیم صهیونیستی قرار داشته و ارسال مواد غذایی و نیازهای اساسی زندگی روزمره به ان منطقه با محدودیت و دشواری های بسیاری روبه رو است.

در سال ۲۰۰۸ رژیم اشغالگر قدس دست به حمله نظامی گسترده ای به غزه زد که به تخریب زیربنای این منطقه و افزایش دشواری های زندگی برای ساکنان ان منطقه منجر شد.

سازمان ملل متحد محاصره غزه را غیر قانونی می داند؛ با این حال رژیم صهیونیستی به پشتیبانی امریکا به اشغال این باریکه ادامه داده است.

**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۹۵۶۵۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.