سازمان ملل : نیمی از ناظران بین المللی خاک سوریه را ترک کردند

به گزارش ایرنا هروه لادسوس معاون دبیرکل سازمان ملل در امور صلح بانی با اذعان به وجود شرایط بسیار خطرناک در سوریه گفت : نیمی از ۳۰۰ ناظر بین المللی طی روزهای گذشته مجبور به ترک خاک سوریه شدند.

وی تاکید کرد :سازمان ملل تمام تلاش خود را برای یافتن یک راه حل سیاسی در سوریه و پایان دادن به درد و رنج مردم آن کشور به کار خواهد بست.

لادسوس با ابراز امیدواری برای پایان یافتن آنچه چرخه شوم خشونت ها در سوریه خواند گفت در درجه نخست آغاز گفت وگوهای سیاسی برای حل بحران موجود حائز اهمیت است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور صلح بانی با اشاره به اینکه نیروهای صلح بان این سازمان اکنون با تعداد کمتری به فعالیت های خود در سوریه ادامه می دهند، خاطر نشان کرد آنان تمام توان خود را برای کمک به بهبود وضعیت کنونی به کار خواهند بست.

وی افزود : مسائل امنیتی یکی از نگرانی ها و موانع عمده بر سر فعالیت نیروهای ناظر صلح در سوریه است که در برخی مناطق بشدت نگران کننده می باشد.

شورای امنیت جمعه گذشته با رای قاطع همه اعضا، ماموریت ناظران بین المللی در سوریه را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد.

اعضای این شورا توافق کردند در صورت کاهش قابل توجه خشونت ها در سوریه تمدید دوباره ماموریت این نیروها را مورد بررسی قرار دهند.

این تصمیم گیری به گزارش آتی دبیرکل سازمان ملل درباره میزان کاهش خشونت ها در سوریه بستگی خواهد داشت.

ماموریت نیروهای صلح بان از اواخر خردادماه به منظور توقف خونریزی در سوریه و آغاز گفت وگوهای سیاسی در آن کشور آغاز شد.

با این وجود به دلیل مخالفت آمریکا با حضور نیروهای بین المللی بی طرف در سوریه، از تعداد ناظران در خاک آن کشور کاسته شده و شورای امنیت تنها با تمدید یک ماهه ماموریت آن ها موافقت کرده است.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۳۲۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.