سازمان ملل: پهپادهای آمریکایی جان صدها کودک افغان را گرفته‌اند

۱۹ام بهمن ،

IMAGE634902177366077036.jpg

یک نهاد وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: حملات نظامی آمریکا از جمله حملات هواپیماهای بدون سرنشین در چهار سال قبل سبب کشته شدن صدها کودک در افغانستان شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسیا، کمیته حقوق کودکان در شهر ژنو که وابسته به سازمان ملل است، عنوان داشت که تلفات کودکان به طور قابل توجهی به سبب کمبود اقدامات احتیاطی و استفاده کودکانه از زور اتفاق افتاده است.

این کمیته برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ تاکنون به بررسی طیفی از سیاست‌های آمریکا که بر کودکان تاثیر گذار بوده، پرداخته است. کمیته حقوق کودکان سازمان ملل در گزارش خود از آمریکا خواست اقدامات احتیاطی موثر و ملموس اتخاذ کرده و از استفاده کورکورانه از زور جلوگیری کند تا تضمین شود دیگر کشتار و یا نقص عضو غیرنظامیان از جمله کودکان رخ ندهد.

به نوشته روزنامه نیویورک پست، گروه‌های حامی حقوق بشر و آزادی‌های مدنی یافته‌ها و پیشنهاد‌های این کمیته سازمان ملل را تحسین کردند.

در این میان، ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که اطلاعی در خصوص گزارش سازمان ملل نداشته و به بررسی آن خواهد پرداخت.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.