سازمان نظام پزشکی بهترین گزینه برای اجرای طرح پرونده الکترونیک بیماران است

۰۱م آذر ،

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و رئیس انجمن مدیریت ارتباطات سلامت، بر توانایی سازمان نظام پزشکی برای الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی بیماران به عنوان بهترین گزینه اجرای این طرح، تأکید کرد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، دکتر رضا صفدری با اشاره به ضرورت توجه به سلامت الکترونیک توضیح داد: یکی از شاخص‌های درصد استفاده از تولید ناخالص ملی شاخص توسعه است. به عقیده ما در حال حاضر میزان استفاده از فرآیند سلامت الکترونیک، از موارد مهم توسعه یافتگی جوامع است. به همین منظور برای دور نماندن از پروسه جهانی باید سرمایه‌گذاری مناسبی برای حرکت به سمت سلامت الکترونیک داشته باشیم و در جنبه‌های مختلف ملی و بین‌المللی نقش خود را ایفا کنیم.

وی به الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی بیماران اشاره کرد و افزود: یکی از آرمان‌های همه کشورهای در حال توسعه، الکترونیک شدن پرونده‌های پزشکی بیماران است که بعضی از آنها با برنامه‌ریزی و اختصاص بودجه خاص به این مسأله، به هدف خود نزدیک شده یا بخش عمده آن را محقق کرده‌اند. کشور ما هم طی یک دهه اخیر سعی کرده این برنامه را عملی کند. با توجه به این که بخشی از برنامه فوق طی فرآیندی از سوی دولت انجام می‌شود، سازمان نظام پزشکی می‌تواند به عنوان یکی از متولیان نظام سلامت، فرآیند اجرایی پرونده الکترونیک سلامت را دنبال کند.

رئیس انجمن مدیریت ارتباطات سلامت با تأکید بر ضرورت برگزاری کنگره سلامت الکترونیک اظهار کرد: هدف این کنگره رسیدن به محورهای توسعه در ساختارهای مشابه نظام‌های سلامت و کشورهای پیشرفته است. وی افزود: سازمان نظام پزشکی بیشتر وظیفه هدایت و نظارت بر فعالیت جامعه پزشکی کشور را بر عهده دارد و بهترین سازمان مسؤول برای تولیت فرآیند اجرایی پرونده الکترونیک به شمار می‌رود که می‌تواند از یک نگاه چندجانبه برای توسعه کار استفاده کند و سابقه دیرینه‌ای برای الکترونیکی شدن پرونده‌های پزشکی بیماران دارد. تصور می‌کنم این مهم از سوی سازمان نظام پزشکی اجرایی شود.

گفتنی است، اولین کنفرانس بین‌المللی سلامت الکترونیک با هدف انتشار یافتن و گسترش دانش سلامت الکترونیکی، ارایه آخرین دستاوردهای تحقیقات بین‌المللی به محققان ایرانی، تبادل نظر و اندیشه میان محققان داخلی و خارجی و انعکاس دستاوردهای تحقیقات داخلی به محققان خارجی توسط سازمان نظام پزشکی کشور با همکاری سازمان ملل متحد، سازمان جهانی بهداشت و تعدادی از دانشگاه‌ها، مؤسسات و انجمن‌های علمی و تحقیقاتی داخلی و خارجی، نهم و دهم آذرماه سال جاری در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

محققان و علاقمندان جهت شرکت در این کنگره می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.iceh.irimc.org مراجعه و یا با شماره تلفن (۸۴۱۳۸۵۴۱-۰۲۱ دبیرخانه) تماس حاصل نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.