سازمان همکاری اسلامی به جای تلاش برای برکناری اسد،مسئله فلسطین را حل کند

دکتر’عزالدین موسی’ تحلیلگر سیاسی و نویسنده عرب مقیم آلمان، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس که با ابتکار ماندگار و هوشمندانه بنیانگذارانقلاب اسلامی ایران همه ساله برگزار می شود،گفت: سرنوشت فلسطین و قدس شریف مهمترین مسئله مسلمانان جهان و همه ملت های بیدار و عدالت خواه است.

این فعال حقوق بشر مقیم آلمان،با اشاره به نشست اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی در جده عربستان که گفته شده با محوریت سوریه درحال برگزاری است، گفت: سران کشورهای مسلمان حاضر در این نشست بهتر است به جای تلاش برای فراهم کردن زمینه برکناری دولت قانونی سوریه،مسئله فلسطین را حل کنند و به اشغال ظالمانه این کشور و آوارگی و بی خانمانی مردم مظلوم آن پایان دهند.

عزالدین موسی،تاکید کرد: روز قدس که با درایت امام خمینی (ره) نامگذاری شده است امروز فریاد بلند مظلومان و عدالتخواهان جهان بر علیه ظلم و بی عدالتی و اشغالگری است که از اهمیت بسیار بالایی برای همه مسلمانان جهان برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: باور من این است که اهمیت برگزاری این روز مقدس سال به سال بیشتر احساس می شود و امسال هم که شاهد تشدید سیاست های جنگ افروزانه صهیونیست ها و تهدیدهای مقامات جنگ طلب این رژیم غاصب هستیم، امیت اسلامی وظیفه دارند که محکم تر و مقاوم تر از قبل در مقابل این رژیم اشغالکر بیاستند و برای پایان دادن به حضور غاصبانه اشغالگران در سرزمین های اشغالی تلاش کنند.

عزالدین موسی در ادامه با بیان اینکه ، مسئله قدس مهمترین چیزی است که می بایست در نشست اضطرای سران کشورهای اسلامی در عربستان مورد بحث قرار گیرد نه تلاش برای ساقط کردن دولت سوریه ،گفت: در آستانه روز قدس حضور رییس جمهوری اسلامی ایران در نشست جده به عنوان کسی که قاطعانه در مقابل سلطه گران و اشغالگران صهیونیست ایستاده و ثابت کرده که به معنای واقعی حامی مظلومان فلسطینی است موجب دلگرمی ملت مظلوم فلسطین بوده و بسیار مهم و قابل توجه است.

این تحلیلگر سیاسی و نویسنده عرب مقیم آلمان در ادامه با اشاره به وضعیت حاکم بر سوریه،تحولات اخیر در این کشور را توطئه غرب دانست و گفت: اینکه چنین توطئه ای توسط آمریکا،فرانسه ، بریتانیا و اسرائیلی ها در دمشق برنامه ریزی و اجرا شده بخاطر این است که دولت سوریه در کنار ایران از مظلومان فلسطینی دفاع می کند و یکی از حامیان اصلی این ملت مظلوم فلسطین در مقابل جنایات صیهونیست های غاصب است.

موسی اقدامات قطر و عربستان سعودی به عنوان دو کشور مسلمان منطقه در قبال سوریه را ‘چندش آور’ توصیف کرد و گفت: حکام این کشورها باید بدانند که با این جنایت های خود و حمایت از تروریست ها،نمی توانند به این سادگی به اهداف خود رسیده و با خدمت به غربی ها موجب از بین رفتن دولت سوریه شوند.

این فعال فلسطینی مقیم آلمان در ادامه جمهوری اسلامی ایران را الگوی اصلی جهان اسلام در راه مبارزه با ظلم و بی عدالتی و مقاومت و ایستادگی در برابر سیاست های اشغالگرانه صهیونیست ها و سلطه طلبی قدرت های استعمارگر در منطقه و جهان دانست.

موسی خاطرنشان کرد: ایران نماد ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ طلبان و سلطه گران آمریکا و رژیم صهیونیستی است و کشورهای مسلمان و سران عرب باید با نگاه به ایران و الگو برداری از این کشور مرزبندی های خود را در مقابل سیاست های مداخله جویانه و سلطه طلبی غرب نشان دهند.

وی تاکید کرد: منطقه خاورمیانه به عنوان یکی از مناطق ثروتمند جهان که سرشار از منابع انرژی است از مدتها قبل مورد توجه مطامع قدرتهای بزرگ بوده و شیوخ عرب باید از خواب غفلت بیدار شده و برای یک بار هم شده از همین سلاح ارزشمند به عنوان یک ابزار فشار برای مقابله با قدرتهای استعمارگر و نجات مظلومان فلسطینی از دست اشغالگران استفاده کنند.

موسی تاکید کرد: بیت المقدس برای جهان اسلام و مسلمانان خط قرمز است و صهیونیست های اشغالگر و حامیان آمریکایی آنها باید بدانند که مسلمانان به هیچ عنوان در مقابل اشغال فلسطین و قدس شریف ساکت نخواهند ماند.

وی در ادامه شیخ نشین های حوزه خلیج فارس را مورد خطاب قرار داده و با تاکید بر اینکه آنها باید در شرایط خود تغییرات اساسی ایجاد کنند،گفت: حاکمان عرب منطقه باید مواضع معقولانه تر و محکم تری در قبال مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف اتخاذ کنند زیرا این موضوع مهمترین مسئله مسلمان جهان است.

موسی اظهار داشت: امیدوارم در نشست جده سران کشورهای مسلمان به خود بیایند و در آستانه روز قدس شاهد اقدامات عملی مشخصی درمورد این مسئله اصلی جهان اسلام از سوی آنان باشیم.

وی تاکید کرد:از جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر اشغالگری انتظار داریم همچون همیشه هدایت و راهبری دیگر کشورهای مسلمان جهان در این مبارزه مقدس را برعهده داشته باشد.

موسی در پایان افزود: ایران به عنوان نمادی از استقلال و عدم وابستگی به غرب، نمونه ای با ارزش برای کشورهای اسلامی جهان بویژه دولت های عرب منطقه است.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۰۲۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.