سازگاری نسل تازه خودروها با گوشی‌های هوشمند

۲۸اردیبهشت،

سازگاری نسل تازه خودروها با گوشی‌های هوشمند

سیستم Digital DriveStyle که به تازگی در کنفرانس سالانه گوگل معرفی شده می‌تواند نقشه‌های دیجیتالی گوگل را به همراه سرویس Street View در اختیار راننده و سرنشینان بگذارد تا آدرس‌ها در کوتاه‌ترین زمان پیدا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از فارس، اگر شما قصد داشته باشید سیستم هوشمند هدایتگر خودرو خود را با سیستم‌عاملی مدرن که روی گوشی‌ هوشمندتان نصب شده مقایسه کنید، هیچ وجه اشتراکی پیدا نخواهید کرد. گوشی‌‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی محصولاتی کاملاً مجزا از صنعت خودروسازی محسوب می‌شوند و هیچ تشابهی با خودروهای تازه ندارند.

اما شرکت مرسدس – بنز به کمک کارشناسان خود در آزمایشگاه تحقیقاتی شهر پائولو آلتو ابزار تازهی را با نام DriveStyle برای گوشی‌های هوشمند طراحی کرده که با سیستم Drive Kit Plus در نسل تازه خودروها سازگار است.

ابزار Drive Kit Plus یک سیستم سخت‌افزاری داخل خودروهای تازه است که گوشی هوشمند را روی خود نگه می‌دارد و امکان برقراری ارتباط بین گوشی و اتومبیل را فراهم می‌کند تا در این شرایط گوشی هوشمند به عنوان هسته مرکزی سیستم سرگرمی و الکترونیکی اتومبیل عمل کند.

بر این اساس می‌توان گفت که این سیستم به گوشی هوشمند امکان می‌دهد مدیریت بخش‌هایی از جمله سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، سیستم پخش موسیقی و … را در دست گیرد. خودرو در این شرایط اطلاعات لازم را در اختیار گوشی هوشمند می‌گذارد و سیستم GPS آن نیز به عنوان دستیار برای گوشی هوشمند عمل می‌کند.

اما سیستم Digital DriveStyle که به تازگی در کنفرانس سالانه گوگل معرفی شده می‌تواند نقشه‌های دیجیتالی گوگل را به همراه سرویس Street View و همچنین Google+ Local در اختیار راننده و سرنشینان بگذارد تا آدرس‌ها در کوتاه‌ترین زمان پیدا شوند.

یکشنبه ۲۹ اردیبهشت   ۱۶:۹

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.