ساعت‌های آفتابی مجسمه‌سازان در گالری برگ

هنر > جشنواره
نخستین جشنواره ملی «ساعت‌های آفتابی» این روزها به همت انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران و با حمایت سازمان زیباسازی شهر تهران در نگارخانه برگ برپاست.

به گزارش ایسنا،این جشنواره با هدف توسعه هنر مجسمه‌سازی ایران در زمینه ساعت‌های آفتابی و برای اشاعه‌ فضای فرهنگی هنری شهر تهران از طریق فراهم آوردن شرایط شکوفایی آفرینش‌های هنری در این زمینه و تبادل تجربیات و مبانی علمی ساخت ساعت‌های آفتابی در میان هنرمندان برگزار می‌شود.

انجمن مجسمه‌سازان تهران با توجه به این نکته که مقوله ساعت‌های آفتابی در کشور امری فراموش شده است و برعکس آن در کشورهای جهان هر روزه شاهد رونق و توسعه فرم‌های هنری و تلفیق آن با فضای علمی و تفریحی شهرها هستیم،اقدام به برپایی جشنواره ساعت‌های آفتابی کرد تا زمینه ساز آشنایی هنرمندان با این مقوله و به تبع آن باعث بومی‌سازی ساعت‌های آفتابی در ایران شود.

در این جشنواره بیش از ۱۰۰ اثر توسط ۶۵ هنرمند به نمایش درآمده است که این آثار توسط هیاتی متشکل از جعفر نجیبی، رضا لاهیجی، منصور آذری و محمد عسکری انتخاب شده است.

شورای سیاست‌گذاری این جشنواره را نیز هنرمندانی چون منصور آذری، محمد عسکری، رضا لاهیجی، سارا قلی زاده آق قلعه، نیما مجد آرا و پژمان نوروزی تشکیل داده‌اند و دبیری جشنواره را نیز محمد عسکری عهده دار است.

منصور آذری، رئیس شورای سیاست‌گذاری و نیما مجدآرا، دبیر علمی این جشنواره هستند.

علاقمندان می‌توانند تا ۹ مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به نشانی میدان هروی، خیابان شهید وفامنش، خیابان شهید جمالی شرقی‌، عمارت عین‌ الدوله (گالری برگ) مراجعه کنند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.