ساعت‌های روزه‌داری در جهان/ دانمارک رکورددار طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری

فروردین ۱۴۰۳

ساعت‌های روزه‌داری در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند. در این میان مسلمانان دانمارک با ۲۱ ساعت طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با ۹ ساعت کوتاه‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد، ساعت‌های روزه‌دارای در جهان به خاطر اختلاف مناطق جغرافیایی از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند.

بر این اساس، مسلمانان کشورهای اروپایی طولانی‌ترین ساعات روزه‌داری را سپری می‌کنند و در این میان مسلمانان کشور دانمارک با ۲۱ ساعت  طولانی‌ترین و مسلمانان آرژانتین با ۹ ساعت و نیم کوتاهترین ساعات روزه‌داری را در جهان سپری می‌کنند.

اما میانگین ساعات روزه‌داری در کشورهای مختلف منطقه خاورمیانه ۱۴ تا ۱۵ ساعت اعلام شده است که  عربستان سعودی و یمن از جمله این کشورها می باشند.

ساعت روزه‌داری در شمال آفریقا نیز مانند کشورهای لیبی و مغرب به ۱۴ ساعت می‌رسد، در حالی‌که ساعات روزه‌داری در مصر به ۱۶ ساعت و نیم می‌رسد.

اما در استرالیا مسلمانان این کشور ۱۰ ساعت روزه می‌گیرند و در آفریقای جنوبی ساعات روزه‌داری به ۱۰ ساعت و نیم می‌رسد.

نکته قابل تامل این‌جاست که هرچه از نیم کره جنوبی به نیم کره شمالی حرکت می‌کنیم، بر تعداد ساعات روزه‌داری افزوده و هرچه از نیم کره شمالی به سمت نیم کره جنوبی حرکت می‌کنیم، ساعات روزه‌داری کاهش می‌یابد.

اما میانگین روزه‌داری در دیگر کشورهای جهان بین ۱۴ تا ۱۶ ساعت است و با وجود طولانی بودن ساعات روزه‌دارای در اکثر نقاط جهان با این حال مسلمانان بر ادای فرایض خود در این ماه مبارک تاکید دارند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.