ساعی: حق کرمی بود که به اردوی تیم ملی برسد/ با یک باخت تصمیم گیری نمی کنیم

۱۶ام بهمن ،

مدیر فنی تیم های ملی تکواندو گفت: کرمی حقش بود که در این دوره به اردوی تیم ملی راه یابد.

هادی ساعی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب عنوان کرد: جوانان با انگیزه ای در مسابقات انتخابی تیم ملی حضور یافتند. تکواندو بازیکنان خوبی در سطح کشور دارد اما این بازیکنان جوان تجربه حضور در رقابت های جهانی را ندارند و همین موضوع کار ما را سخت تر خواهد کرد.
وی در مورد تغییرات در تیم ملی تکواندو گفت: به هر حال این تغییرات باید در تیم ملی تکواندو پس از بازی های المپیک انجام می شد و حالا هم باید تیم جوانی تشکیل شود. آسیب دیدگی بعضی ملی پوشان هم سبب شد تا تقریبا ۹۰ درصد بازیکنان تغییر کنند. اما این موضوع برای آینده تکواندو خوب است. تیم ملی جوان پشتوانه خوبی برای تکواندو ایران در بازی های المپیک محسوب خواهد شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات انتخابی پدیده های بسیار خوبی هم ظهور کردند که موضوع خوشایندی برای مربیان بود. این بازیکنان تازه اکثرا از تکواندوکاران نوجوانی بودند که دو سال قبل من همراه با مربیان تیم ملی نوجوانان با آنها کار کرده بودیم و این موضوع برای من و فدراسیون بسیار ارزشمند بوده که زحمات آن دوره حالا نتیجه داده است.
ساعی در مورد آنکه در رقابت های انتخابی این دوره تیم ملی هیچ سهمیه ای برای ملی پوشان در نظر گرفته نشد، خاطر نشان کرد: به چند سبب ترجیح دادیم تا ملی پوشان هم از همان مرحله اول انتخابی ها شرکت داشته باشند. اول اینکه ملی پوشان در این مدت کمتر در مسابقات حاضر شده بودند و اینکه چون قرار است تیم جوانی داشته باشیم خوب بود که این جوانان با بازیکنان با تجربه هم بازی کنند که بازی در این دوره فرصت بسیار خوبی برای این نفرات بود تا قدرت خود را به بازیکنان قدیمی و مربیان ثابت کنند. تکواندوکاران تازه خوب کار کرده اند و از انگیزه کافی هم برخوردارند بنابراین می توانیم در دو مسابقه مهم پیش رو از آنها استفاده کنیم.
ساعی در پاسخ به این سوال که مسابقه یوسف کرمی در پیکارهای انتخابی طوری طراحی شده بود که وی نتواند به اردوی تیم ملی راه یابد، گفت: اصلا این طور نبوده کرمی باخته است اما این سبب نمی شود که بخواهیم با یک باخت در مورد وی نتیجه گیری کنیم. کرمی حقش بوده که به اردوی تیم ملی دعوت شود چون در میان نفرات اول تا سوم قرار گرفت. او می تواند در اردوها از حق خود دفاع کند.
وی در مورد باخت ملی پوشان در پیکارهای انتخابی افزود: بازیکنان با یک بار دعوت شدن به تیم ملی، ملی پوش محسوب نمی شوند. در واقع با اتمام مسابقات تیم ملی تا آغاز رقابت و اردوی دیگر تیم ملی نداریم بنابراین نمی توانیم کسی را ملی پوش در نظر بگیریم. به جز یوسف کرمی، کورش رجلی و علیرضا نصر آزادانی بازیکن با تجربه دیگری در مسابقات انتخابی تیم ملی نداشتیم چون اکثر آنها مصدوم می باشند. نصر آزادانی هم عملکرد خوبی در این رقابت ها داشت و اول شد. اما با این وجود ما از عملکرد بازیکنان راضی هستیم و با کار سختی که داریم باید تجربیات را انتقال دهیم.
مدیر فنی تیم های ملی تکواندو در مورد انتخاب کادر فنی تیم ملی نوجوانان گفت: بعد از انتخاب کادر فنی تیم های ملی بزرگسالان و برگزاری مسابقات انتخابی، کمیته فنی برای تیم ملی نوجوانان فرصت خواهد داشت. نیاز به بررسی بیشتری برای انتخاب سرمربی تیم ملی نوجوان داریم و سعی داریم تا بهترین فرد برای این سمت انتخاب شود. شخصا سعی کردم همیشه کسی که حقش است به حق خود برسد.
وی تاکید کرد: مطمن باشید هر کس بتواند به تیم ملی کمک کند انتخاب می گردد. انتخاب کادر فنی تیم ملی نوجوان به زودی انجام می گردد چون از وجود مربیان در کمیته فنی مسابقات قهرمان کشوری نوجوانان استفاده می گردد تا بهترین ها شناسایی شوند.
ساعی در مورد سرمربیگری بهزاد خداداد در تیم ملی نوجوانان گفت: چیزی در مورد انتخاب بهزاداد خداداد برای سرمربیگری در تیم ملی نوجوانان نشنیده ام.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.