ساکنان سرزمین دانایی مشخص شدند

۰۷م آذر ،

جام جم آنلاین: مرحله اول آزمون عملی سری دوم مستند سرزمین دانایی، جمعه سوم آذرماه در ورزشگاه حجاب تهران با حضور ۲۴۰ گروه پذیرفته شده در این آزمون؛ برگزار شد.

به گزارش روابط ‌عمومی سیما؛ سعید ابوطالب کارگردان و تهیه‌کننده مسابقه سرزمین دانایی با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان از این مستند ـ مسابقه گفت: نزدیک به ۲۰ هزار نفر در این مستند ـ مسابقه ثبت‌نام کردند که با برگزاری آزمون علمی اینترنتی ۲۴۰ گروه سه نفره برای آزمون عملی پذیرفته شدند . گروه‌های پذیرفته شده از شهرهای تهران ، اهواز، تبریز ، اصفهان ، مشهد و….. می باشند و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.

ابوطالب در ادامه با اشاره به مرحله اول آزمون عملی تصریح کرد: آزمون عملی و انتخاب نهایی به صورت ترکیبی از آزمون‌های ایستگاهی و تست کوپر، آزمون روانشناسی و ارزشیابی خلاقیت و مدیریت و پزشکی  بوده و به صورت استاندارد برگزار شده است.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند مسابقه سرزمین دانایی با اشاره به مراحل بعدی این آزمون اضافه کرد: نزدیک به ۱۲۰ گروه به مرحله بعدی یعنی آزمون عملی کارگاهی راه می‌یابند و مرحله سوم نیز مصاحبه علمی ـ فنی خواهد بود.

ابوطالب با اشاره به اینکه در سری دوم مسابقه سرزمین دانایی آیتم‌های رقابتی بین گروه‌ها از لحاظ فنی و علمی پیچیده‌تر خواهد شد، اضافه کرد: قصد داریم که با آیتم‌های رقابتی فاز دو مرحله مسابقه سرزمین دانایی را سخت‌تر را قبل برگزار کنیم تا جذابیت آن برای مخاطبان بیشتر شود.

اصفهان، قشم و گیلان میزبان مستند سرزمین دانایی

تهیه‌کننده و کارگردان مستند مسابقه سرزمین دانایی با بیان اینکه در ساخت سری دوم مستند ـ مسابقه سرزمین دانایی شهرهای اصفهان، قشم و گیلان را برای تصویربرداری و برگزاری مستند انتخاب کردیم ، ادامه داد: شرایط جوی یکی از معیارهای انتخاب این شهرها برای ساخت سری دوم مستند مسابقه سرزمین دانایی است که بزودی تصویربرداری آن کلید می‌خورد.

ابوطالب با بیان اینکه آیتم‌های رقابتی در سری دوم مستند ـ مسابقه سرزمین دانایی به لحاظ فنی و علمی پیچیده‌تر و سخت‌تر از سری اول آن است، افزود: در سری اول این مستند ـ مسابقه شرکت‌کنندگان در بعضی از آیتم‌ها مجبور بودند جان‌پناه، آتش، تولید انژری و…. درست کنند اما در سری دوم،  باید با ابزار اولیه سازه‌های مختلفی مانند موتور بخار و… بسازند.

یادآور می‌شود؛ این مسابقه  با شعار « علم جذاب است، علم دوست داشتنی است، علم فهمیدنی است، سال قبل از شبکه تهران پخش شد و این بار گروه‌های اول و دوم سری اول مسابقه سرزمین دانایی یعنی گروه دکتر عجمی و ملک نژاد به گروه تحقیق و نگارش سری دوم مسابقه اضافه شده‌اند و قرار است که گروه‌های برتر در سری‌های آینده نیز به همین ترتیب با قسمت‌های بعدی مسابقه همکاری داشته باشند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.