سالانه حدود ۵۰ تا ۲۹۹ پیوند به ازای هر ۱۰ میلیون نفر صورت می گیرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘غلامرضا توگه’ روز سه شنبه در دومین نشست مشترک مسوولان مراکز پیوند، جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون ساز که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: سهم ایران در پیوند در میان کشورهای مدیترانه شرقی با ۷۵۵ پیوند، ۲۹ درصد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه این درصد پیوند در ایران نسبت به کشورهای اردن، عربستان، لبنان و عمان با توجه به جمعیت کشور، کمتر است، اظهار داشت: سازمان انتقال خون، تلاش دارد براساس سیاستگذاری با برگزاری نشست های مختلف با مسوولان مراکز پیوند، جایگاه پیوند ایران را در منطقه مدیترانه شرقی ارتقا دهد.

رییس سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه در کشورهای اروپایی، مطالعات و پژوهش های مختلفی در زمینه پیوند صورت می گیرد، اظهار امیدواری کرد که در کشورمان ، کارهای تحقیقاتی در این زمینه با همکاری صاحبنظران، مسوولان و پیش کسوتان مراکز پیوند، جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون ساز، افزایش یابد.

توگه تصریح کرد باید زیرساخت ها را برای انجام پیوند در کشور فراهم کرد و با افزایش درآمد ناخالص ملی، توزیع بیشتر نیروهای انسانی و افزایش ذخایر بانک های بند ناف بتوانیم پیوند را افزایش دهیم.

اجتمام**۹۰۲۲/۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۱۹۲۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.