سالانه شش هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ممتاز نیوز در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،
ممتاز نیوز: رییس شبکه فراهم آوری پیوند مرگ مغزی ایران گفت: بر اساس آمارهای رسمی سالانه سه تا شش هزار مرگ مغزی در کشور رخ می دهد.

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ایرنا، کتایون نجفی زاده روز جمعه در گردهمایی سالانه مدیران انجمن های کلیوی سراسر کشور در زنجان آمارهای غیر رسمی بیماران مرگ مغزی کشور را ۱۲ هزار مورد در سال اعلام نمود.

او افزود: در مجموع تعداد موارد مرگ مغزی در کشور بالاست که متاسفانه به دلایل مختلفی ثبت و گزارش تفسیری نمی شود.

وی اظهار داشت: در صورت اهدای ۲۰ درصد اعضای بدن بیماران مرگ مغزی علاوه بر رفع مشکلات بیماران نیازمند، بسیاری از معضلات اجتماعی به حداقل کاهش می یابد.

رییس شبکه فراهم آوری پیوند مرگ مغزی ایران گفت: سالانه ۲۵ درصد بیماران لیست انتظار دریافت اهدا عضو در کشور فوت می نمایند.

نجفی زاده ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام گرفته ۱۶ درصد مرگ و میرها بخش های ICU بیمارستان ها را بیماران مرگ مغزی تشکیل می دهد که ۵۰ درصد آن می تواند به اهدا عضو منجر شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۸۰۰ مورد اهدا عضو از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام می گیرد اضافه نمود: ایران در مقایسه با دیگر کشورها وضعیت مناسبی ندارد و در این حوزه باید اقدامات تاثیر گذار فرهنگی بیشتری صورت گیرد.

رییس شبکه فراهم آوری پیوند مرگ مغزی ایران گفت: تربیت نیروی تخصص کارآزموده و بهره گیری از تجارب روانشناسان مجرب برای کسب رضایت از خانواده های مرگ مغزی از اساس فعالیت های این شبکه در کشور است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام گرفته میزان رضایتمندی از خانواده های مرگ مغزی در ایران از ۳۲ درصد به ۹۴ درصد در آذرماه افزایش یافته است.

به گفته این مقام مسوول تا کنون ۸۰۰ هزار کارت اهدا عضو در کشور صادر شده و اشخاص علاقه مند می توانند برای دریافت اطلاعات و ثبت نام به نشانی اینترنتی WWW.ehda.ir مراجعه نمایند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.