سالمندان هم نیاز به تست داروهای پوستی دارند

۱۶خردادماه،

دانشمندان به تازگی دریافته اند که اشخاص سالمند نبایستی بدون تست انواع داروهای بهداشتی آرایشی از آنها استفاده کنند.

به گزارش خبرنگارعلمیممتازنیوز، اغلب سالمندان گمان می کنند که به سبب سنی که دارند نسبت به تمامی موادی که نسبت به آن حساسیت دارند آگاه می باشند و در نتیجه در سنین بالا کمتر جنبه های احتیاطی را رعایت می نمایند.

گفتنی است، همه روزه با تولید و ساخت انواع داروها و کرم ها و محلول ها و حتی خوراکی های تازه و استفاده از ترکیبات تازه در ساختار آنها زمینه برای ایجاد حساسیت های تازه ایجاد می گردد ، حتی ممکن است حساسیت به ماده ای که قبلا فرد به آن حساسیت نداشته به صورت ناگهانی رخ دهد.

بررسی ها نشان می دهند، اکثر اشخاص سالمند تنها در موارد پزشکی خاص مانند جراحی ها و یا تزریق داروها به فکر داشتن حساسیت می باشند اما حساسیت به مواد دیگر را اغلب نادیده می گیرند.

پزشکان پیشنهاد می کنند تا همه اشخاص بویژه سالمندان و بیماران و اشخاصی که دچار حساسیت می باشند و نیز اشخاصی که دچار ضعف سیستم ایمنی می باشند حتما قبل از استفاده از داروهای بهداشتی آرایشی آن را از لحاظ حساسیت کنترل نمایند، برای این کار می توانند از راهنمایی های پزشکان متخصص در زمینه شناسایی مواد مختلف و نحوه آزمایش آن اطلاع پیدا نمایند.

یکی از اشتباهات رایج در میان خانواده ها این است که وقتی یک فرد از محصول آرایشی بهداشتی و یا یک نوع غذای خاص استفاده می کند و به آن حساسیت ندارد مابقی اعضای خانواده گمان می کنند که به سبب شباهت های ژنتیکی آنها نیز دچار حساسیت نخواهند شد که این طرز فکر اشتباه است زیرا اعضای خانواده با وجود تمامی ویژگی های ژنتیکی یکسان دارای تفاوت های ساختاری و ژنتیکی نیز می باشند که زمینه حساسیت را می تواند فراهم نماید./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.