سالی متفاوت در توسعه زیربناهای حمل و نقل با اجرای طرح مهر ماندگار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای طرح ملی مهر ماندگار و با توجه به استقبال مردم از اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی، امسال سالی متفاوت در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است.


به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،احمد صادقی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور گفت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش سالانه تعداد خودروها، احداث راه‌های جدید و بهسازی آن یکی از مهم‌ترین کارهایی است باید انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود یکی از وظایف ما اولویت‌بندی برای اجرا و به نتیجه رساندن پروژه‌های مختلف است. با اجرای طرح ملی مهر ماندگار و با توجه به استقبال مردم از اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی، امسال سالی متفاوت در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی علاوه بر تأکید بر ظرفیت‌های موجود در کشور جهت احداث راه‌های جدید گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال جاری بیش از یک‌هزار کیلومتر راه اصلی در دست احداث دارد که این میزان با اعتبارات در نظر گرفته شده از محل طرح ملی مهر ماندگار تا بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به توان اجرایی، فنی و مهندسی موجود، در صورتی که اعتبارات جدیدی در این حوزه در نظر گرفته شود ظرفیت اجرای پروژه‌های راه اصلی در کشور تا بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با تأکید بر اهمیت حضور و مشارکت مردم در این عرصه گفت: به دلیل گستردگی و پرهزینه بودن پروژه‌ها، احداث زیرساخت‌های حمل و نقل تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و توسعه این عرصه با حضور بخش خصوصی و مشارکت مردمی تسریع می‌یابد.

صادقی در این خصوص افزود: خوشبختانه استقبال مردمی از اوراق مشارکت وزارت راه و شهرسازی باعث تسریع در روند بسیاری از پروژه‌ها شد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.