سالیانه ۱۲۰ هزار کشته و مجروح در سوانح رانندگی / حلقه مفقوده ترافیک اصلاح رفتارها است

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ از سالیانه بیش از ۱۰۰هزار مجروح و مصدوم و بیست هزار کشته در سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ سردار رحیمی در همایش سفیران فرهنگ ترافیک که با حضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران معاونت هماهنگ کننده ناجا، مشاور وزیر راه و جمعی از هنر مندان، در حال برگزاری است اظهار داشت: آنچه به عنوان راهبرد اصلی پلیس در سالهای اخیر به آن تاکید شده جامعه محوری است و مردم مداری است و بنای آن بر یک نهاد اجتماعی در جامعه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ادامه داد: این امر محقق نخواهد شد مگر آنکه برای آن برنامه داشته باشیم تا از ظرفیت ها به درستی استفاده شود.

وقتی گفته می گردد پلیس جامعه محور یعنی هم خود ما و هم از آمار ۹۸ درصدی قانون مداری به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی افزود: اجتماعی ترین بخش پلیس راهنمایی رانندگی که بیشترین تعامل را با مردم دارد.
اما معضل جدی که درحال حاضر مطرح است آمار سالیانه بیش از ۱۰۰هزار نفر مجروح و مصدوم و بیست هزار کشته برای زیر پا گذاشتن قوانین راهنمایی و رانندگی است.

سردار رحیمی اظهار داشت: پلیس نامحسوس اکنون تنها در حد حرف است و باید گام به گام بر استفاده درست و منطقی از آن تلاش کرد و در همین راستا و استفاده از این ظرفیت ها از اواسط سال قبل استفاده از فرهنگیان، معلمین برای آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بحث فرهنگ سازی در تمامی بخشها آغاز شده و افتخار امروز ما اینست که روزانه بین ۳۵۰۰ تا چهار هزار نفر از مردم تهران از اشخاص متخلف آموزش می بینند که برای این اشخاص ۳۰ کلاس آموزشی و برای هر کلاس ۵ استاد از افسران راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است.

سردار رحیمی خاطر نشان کرد: امروز در بحث فرهنگسازی خیز بلندی برداشته شده چرا که اعتقاد ما بر اینست که حلقه مفقوده ترافیک اصلاح رفتارها است و به میزانی که خودرو و موتور وارد کشور می گردد روی قوانین و مقررات کار نشده است. /ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.