سال آینده، امکان پذیرش بدون کنکور در ۱۰ هزار رشته محل

۲۵م دیماه ،

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دو هزار رشته گرایش درحال بازنگری است و از این پس رشته های دانشگاهی تازه براساس بازار کار طراحی و تصویب می گردد.

نادری منش در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود: موضوع بازنگری سرفصل های رشته های دانشگاهی براساس نیازهای تازه به دانشگاه ها ابلاغ شده و بر این اساس تعداد قابل توجهی از رشته ها بازنگری می گردد.
وی گفت: به تدریج رشته های دانشگاهی برای تصویب شدن پس از بازنگری به شورای عالی برنامه ریزی ارسال می گردد و رشته های تازه باتوجه جدی به بازار کار تصویب خواهد شد.
نادری منش در ادامه با اشاره به اجرای طرح برگزاری دوره های کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته برای تعدادی از دانشجویان افزود: آیین نامه این طرح تدوین و ابلاغ شده و دانشگاه ها می توانند برای برگزاری دوره های کارشناسی ارشد و دکتری پیوسته اقدام کنند.
وی گفت: دانشجویان رتبه اول کنکور استعداد درخشان و دانشجویان برتر می توانند وارد این دوره ها شوند و بدون پشت سرگذاشتن آزمون تا دکتری ادامه تحصیل دهند.
معاون آموزشی وزیر علوم در ادامه با اشاره به موضوع تحول علوم انسانی افزود: کمیته مشترک تحول علوم انسانی شکل گرفته و درحال بازنگری رشته ها هستیم.
نادری منش گفت: اواخر بهمن امسال در همایشی تحول علوم انسانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: براین اساس ۴۰۰ رشته گرایش در حوزه علوم انسانی بازنگری شده است.
نادری منش در ادامه با اشاره به موضوع حذف کنکور برای ورود به دانشگاه گفت: اصلاحاتی در مصوبه مجلس صورت گرفته و باتوجه به اینکه صندلی کافی در نظام آموزش عالی کشور وجود دارد امکان پذیرش دانشجو بدون کنکور در حدود ۸۰ رشته محل وجود دارد.
وی افزود: برای اجرای این طرح سوابق تحصیلی دانش آموزان مدنظر قرار می گیرد و سال آینده امکان پذیرش دانشجو بدون کنکور در ۱۰ هزار رشته محل وجود دارد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.