سال آینده پرونده مسکن مهر بسته می‌شود/ ارائه خدمات روبنایی از اولویت‌های دولت است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای از مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید کشور درخواست کردند که این تعهدات را نهایتا تا پایان سال آینده اجرا و تمام موضوعات مرتبط با مسکن مهر و تعهدات داده شده را به اتمام برسانند.

 سال آینده پرونده مسکن مهر بسته می‌شود/ ارائه خدمات روبنایی از اولویت‌های دولت است

 به گزارش ممتاز نیوز، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور و معاون وزیر راه و شهرسازی در پردیس در خصوص بازدید امروز خود از مسکن مهر پردیس و احصای مشکلات این شهر، اظهار کرد: شهر جدید پردیس با توجه به قدمت و میزان وسعت آن به عنوان شهر جدید تعریف شده، همچنین تعداد واحدهایی که برای سه حوزه طرح مسکن مهر، اقدام ملی و طرح جهش تولید مسکن تعریف شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پردیس در این حوزه‌ها دارای چالش‌ها، مشکلات و معضلات خاص خود بوده و در زمینه مدیریتی، تامین منابع و اجرایی، مسائل و مشکلاتی داریم که باید به صورت دقیق و کارشناسی احصا شود.

وی افزود: در تمام حوزه ها برنامه ها و ظرفیت‌هایی که می تواند در کوتاه ترین مدت مشکلات را رفع و در زمینه‌ را برای متقاضیانی که ثبت نام کرده‌ برای تحویل واحد در انتظار هستند و هم ساکنان این منطقه به مطلوبیت و رضایتمندی مناسبی برسند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور ادامه داد: مشکلات و چالش ها زیاد و انتظارات و مطالبات به حق مردم نیز بیشتر از حد انتظار است اما امیدواریم با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و ارگان‌های خدمات رسانی که در شهرستان پردیس شکل گرفته و مدیران خوب، توانمند و باسابقه اجرایی موفق در این منطقه گرد هم آمدند تا مشکلات در کمترین زمان رفع شود.

جعفری اضافه کرد: پس از نماز جمعه در جمع مدیران دستگاه‌ها حاضر و با هماهنگی که با استاندار تهران به عمل آمده در کمترین زمان دو سند را تدوین و اجرا خواهیم کرد.

تدوین دو سند خدمت و رفع موانع

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در گام اول سند خدمت تدوین خواهد شد تا تمام مشکلات و مسائل شهرستان پردیس احصا و در آن با زمانبندی معین و مشخص شدن مسوولیت هر دستگاه این سند به عنوان نقشه راه اجرا خواهد شد.

وی افزود: گام دوم سند رفع موانع را با توجه به شعار سال تدوین و در حوزه تحقق شعار امسال موانع و مشکلات پیش‌رو را برای سازندگان و پیمانکارانی که در این منطقه فعالیت می‌کنند و نواسانات بازار باعث ایجاد مشکلات و موانعی برای ادامه کارشان بوده را رفع کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور، ادامه داد: حوزه زیرساخت‌های پردیس حائز اهمیت بوده و این زیرساخت‌ها تکمیل خواهد شد و در حوزه مشکلات حقوقی و مالکیتی نیز با کار کارشناسی رفع می شود.

جعفری اضافه کرد: بنابراین سند رفع موانع باید بر اساس مشکلات و معضلات موجود احصا و هر دو سند در کنار هم زمینه رشد، ارتقا و تحولات منطقه را در بر خواهد داشت.

سال آینده مساکن مهر به اتمام می‌رسد

وی درخصوص تعداد مساکن مهر باقی‌مانده در کشور، بیان کرد: دولت یک تعهدی در حوزه مسکن مهر دارد که از سنوات گذشته باقی مانده و به دلایل مختلف که مهمترین آن عدم پیش‌بینی بودجه و منابع برای تکمیل این واحدها بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تمام این موارد در کشور احصا شده و مشخصا در پردیس نیز این تعهدات باقی‌مانده در دو بخش وجود دارد که ابتدا پروژه‌هایی که تا ۹۵ درصد پیشرفت داشته و فقط نازک‌کاری و تحویل به متقاضیان باقی مانده است‌.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور افزود: در بخش دوم این پروژه‌ها شامل مساکن مهری است که دیرتر از دیگر پروژه‌ها آغاز شده و در مراحل مختلف اجرا هستند و با برنامه‌ریزی‌هایی که در این حوزه انجام می شود هم منابعی که باید برای تکمیل این پروژه‌ها پیش بینی شود را در دستور کار قرار می دهیم و هم مشکلات پیمانکاران و مجریان این حوزه را به زودی رفع خواهیم کرد.

جعفری ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای از مجموعه شرکت‌های عمران شهرهای جدید کشور درخواست کردند که این تعهدات را نهایتا تا پایان سال آینده اجرا و تمام موضوعات مرتبط با مسکن مهر و تعهدات داده شده را به اتمام برسانند.

نهضت ملی مسکن اولویت وزارت راه و شهرسازی است

وی در خصوص مسکن اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، گفت: ما در ادامه بحث مسکن مهر، مسکن اقدام ملی را داریم که تعهداتی را در این حوزه به شرکت‌های عمران شهرهای جدید واگذار کردیم که ظرفیتی در داخل شهر پردیس تعریف شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور اضافه کرد: اما نکته اصلی و حائز اهمیت این است که با توجه به اینکه قانون جهش تولید و اقدام ملی ما حوزه جهش تولید در دستور کار قرار دارد، مسکن ملی امروز اولویت بر تمام طرح‌های گذاشته دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دلیل این اولویت این دلیل است که شرایط و تسهیلاتی که در نهضت ملی لحاظ شده، با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات بازار اقتصادی طراحی و پیش بینی و طرح‌هایی که در تعهدات گذشته شروع شده انشاالله در قالب همان طرح‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

جعفری افزود: تعهدات جدید ما در قالب نهضت ملی و با استفاده از ظرفیت‌ها و زمینهای موجود در شهرهای جدید اجرا و عملیاتی خواهیم کرد.

ساخت متروی تهران_پردیس در گرو همکاری شهرداری تهران

وی در خصوص خدامات روبنایی مانند مترو، بیمارستان، و غیره در شهرهای جدید، ابراز کرد: در حوزه زیرساخت ها و تکمیل سرانه‌های خدماتی نیز جزو اولویت‌های کاری ما است و هم‌اکنون بحث شروع به ساخت مترو تهران به پردیس، یکی از موضوعات اصلی ما است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور ادامه داد: در مسیر ساخت متروی تهران_پردیس معارضاتی وجود دارد که با همکاری شهرداری تهران و مذاکرات صورت گرفته، مقرر شد تا با همکاری تنگاتنگ بین دستگاه‌ها، معارض و موانع پیش رو در اسرع وقت برداشته شود.

جعفری اضافه کرد: با رفع این موانع پیمانکار این پروژه که قرارگاه خاتم الانبیا است، با قوت و تمام ظرفیت این طرح را آغاز خواهد کرد تا با سرعت این پروژه به مراحل پایانی برسد.

وی تصریح کرد: یکی دغدغه های ما در محیط‌های شهری فارغ از تولید مسکن، ایجاد یک شرایط زیست مطلوب برای ساکنان است و ما برای رسیدن به شرایط زیست مطلوب باید سرانه های خدماتی، درمانی، بهداشتی، آموزشی و موضوعاتی از قبیل ساخت بیمارستان، دسترسی‌ به سامانه حمل و نقل عمومی و غیره را در دستور کار قرار بدهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: همان‌طور که ساخت مسکن برای ما اهمیت دارد، پرداختن به زیرساخت ها و تامین آن از اولویت‌های ما است و تلاش می کنیم همزمان با استقرار جمعیت، زیرساخت‌های لازم را برای اسکان بدون مشکل شهروندان مهیا کنیم.

طراحی مساکن نهضت ملی مسکن برای استفاده معلولین

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی شهرهای جدید کشور در خصوص مسکن معلولین نیز، عنوان کرد: مسکن معلولین موضوعیتی جدا از طرح‌های نهضت ملی مسکن، اقدام ملی و مسکن مهر دارد و برای مسکن معلولین باید استاندارد سازی فضاهای زیست معلول را اجرا کنیم.

جعفری خاطرنشان کرد: ما باید از نگاه طراحی و معماری در ساخت مسکن برای معلولین بهره ببریم و اگر متقاضی در این حوزه داشته باشیم می توانیم در طراحی هایی که در قالب نهضت ملی اجرا می شود، شرایط زیست معلولین را در یک محیط مناسب و بر اساس استانداردهای لازم ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.