سال تحصیلی تازه در ۱۴ دانشگاه دولتی آغاز شد

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

سال تحصیلی جدید در 14 دانشگاه دولتی آغاز شد

با هدف متعادل شدن زمان ترم اول و دوم دانشگاه ها، ۱۴ دانشگاه سراسری سال تحصیلی تازه خود را از امروز شنبه ۱۶ شهریورماه ۹۲ آغاز کردند.

به گزارش ممتاز به نقل ازمهر، دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبایی، شهیدبهشتی، صنعتی اصفهان، امام صادق (ع)، دانشگاه‌الزهرا(س)، اراک، محقق اردبیلی، شهرکرد، شاهد، قم، کردستان و لرستان ۱۴ دانشگاه سراسری می باشند که از امروز شنبه ۱۶ شهریورماه نیم سال اول سال تحصیلی ۹۳-۹۲  را آغاز کردند.

وزارت علوم طی دو سال قبل برای ایجاد تعادل زمانی بین ترم اول و دوم دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام کرد دانشگاه ها می توانند از ۲هفته قبل از مهرماه و تقریباً از نیمه شهریور سال تحصیلی را آغاز کنند.

درحالی‌ که آغاز سال تحصیلی از نیمه شهریورماه اعلام شده اما این زمان به آن معنی نیست که تمام دانشگاه‌ها باید در تاریخ مقرر کلاس‌های درس را فعال کنند و در این میان دانشگاه‌هایی هم می باشند که ممکن است در زمان‌های دیگری بعد از۱۶  شهریورماه سال تحصیلی را آغاز کنند.

دکترسعید قدیمی مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در این رابطه به مهر گفت: هفته سوم شهریورماه یعنی ۱۶ شهریور زمان آغاز سال تحصیلی دانشگاههای کشور است و تقویم آموزشی تازه به دانشگاهها ابلاغ شده است.

وی دربارهٔ این موضوع که آیا دانشگاهها می توانند دیرتر از زمان اعلام شده، کلاسها را برگزار کنند یا نه، تاکید کرد: هر اندازه کلاسها دیرتر آغاز شود ترم دوم تحصیلی کوتاهتر می گردد، در ترم دوم به سبب مشکلات و ایام تعطیلات نوروز عملاً نمی توانیم ۱۶ هفته را پوشش دهیم و اگر غیر از این عمل شود، یعنی از کلاسهای ترم دوم کم می گردد.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی دربارهٔ زمان آغاز امتحانات پایان ترم نیمسال اول، گفت: تقویم آموزشی دانشگاهها، کاملاً به روز و این تقویم برای ۳۶۱ روز سال تقسیم شده است. دو هفته برای ایام امتحانات، دو هفته تعطیلات بین دو ترم است و ۵۰ درصد از کلاسهای ترم دوم را می توانیم تا پیش از پایان سال شمسی برگزار کنیم و میان ترمهای نیمسال دوم هم در اسفند ماه آغاز خواهند شد.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، تمام دانشگاههای کشور از جمله غیردولتیها و آزاد اسلامی ملزم می باشند از تقویم آموزشی اعلام شده تبعیت کنند.
 

تعداد نام دانشگاه زمان آغاز سال تحصیلی
۱ دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۶ شهریور
۲ دانشگاه شهید بهشتی ۱۶ شهریور
۳ دانشگاه الزهرا(س) ۱۶شهریور
۴ دانشگاه امام صادق(ع) ۱۶شهریور
۵ دانشگاه شاهد ۱۶شهریور
۶ دانشگاه قم ۱۶شهریور
۷ دانشگاه شاهرود ۱۶شهریور
۸ دانشگاه علامه طباطبایی ۱۶شهریور
۹ دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۶شهریور
۱۰ دانشگاه لرستان ۱۶شهریور
۱۱ دانشگاه اراک ۱۶شهریور
۱۲ دانشگاه محقق اردبیلی ۱۶شهریور
۱۳ دانشگاه کردستان ۱۶شهریور
۱۴ دانشگاه شهرکرد ۱۶شهریور

/۱۱۰/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.