سال قبل بیش از ۱۳ هزار مقاله انتشار یافت

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

تعداد مقالات در سال ۹۰ رشد قابل توجهی داشته iبه طوری که بیش از ۱۳ هزار مقاله در حوزه علوم پزشکی انتشار یافته است.

به گزارش تفسیری خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت iبهداشت امروز ۲۴ آبان در اجلاس روسای تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: برای ارتقای رتبه های علمی دانشگاه ها شرایطی ایجاد شده که دانشگاه هایی که رتبه پایین تر دارند iبه اطلاعات دانشگاه های رتبه بالا دسترسی پیدا کنند و بتوانند با کسب این نوع اطلاعات رتبه خود را ارتقا دهند.

وی گفت: طی روال سال های قبل در پایان هر سال دانشگاه ها را مورد ارزیابی قرار می دادیم و رتبه آنها را اعلام می کردیم ولی از امسال ما هر ماه رتبه دانشگاه ها را عنوان می کنیم و باید دانشگاه ها برای این امر iبه روز شوند.

وی با اشاره iبه اینکه این اجلاس با هدف ارزشیابی دانشگاه ها برگزار شده است عنوان کرد: تعداد مقالات در سال ۹۰ رشد قابل توجهی داشته است iبه طوریکه ۱۳ هزار و ۴۷۷ مقاله مربوطه iبه دانشگاه های علوم پزشکی انتشار یافته است همچنین تعداد اعضای هیئت علمی از ۱۲ هزار iبه ۱۴ هزار رسیده است که این امر در افزایش مقالات بی تاثیر نبوده است.

قانعی اظهار داشت: در دانشگاه های تیپ یک تعداد مقالات انتشار یافته در ISI و PUBMED دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه بالاتری داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت iبهداشت تصریح کرد: باید همه دانشگاه ها نشریه الکترونیک داشته باشند که امسال نیز در حال تلاش برای برگزاری جشنواره نشریات علوم پزشکی می باشند.

وی با بیان اینکه هر چه مدیریت پژوهش در یک دانشگاهی پیشرفت کند ارزش یابی iبهتری خواهد داشت تاکید کرد: رشد ۱۰ هزار طرح پژوهشی نشان می دهد که با انتقال این طرح ها iبه زنجیره دانش می توانیم از آنها استفاده های خوبی کنیم در همین جهت یک پایگاه خبری پژوهش قرار است راه اندازی شود که این پژوهش ها iبه خبر تبدیل شده و روی پایگاه اینترنتی قرار می گیرد تا در اختیار اشخاص قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در دانشگاه های تیپ یک دانشگاه علوم پزشکی تهران با کسب ۹۳ هزار امتیاز رتبه اول، شهید iبهشتی با ۴۸ هزار امتیاز رتبه دوم و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با ۴۷ هزار امتیاز رتبه سوم را از آن خود کرده اند.

همچنین در دانشگاه های تیپ ۲ دانشگاه مازندران رتبه اول، بقیه الله رتبه دوم و یزد رتبه سوم و در دانشگاه های تیپ ۳ شهر کرد رتبه اول، خراسان شمالی رتبه دوم و ایلام رتبه سوم را از آن کرده اند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.