سال ۲۰۱۲ سال خودروهای کوچک

به گزارش سایپانیوز به نقل از بلومبرگ، برندهای بزرگ مثل شورولت، فیات، تویوتا، فولکس و هندا از سال ۱۹۹۳ تا کنون خودروهای کوچک زیادی در بازار آمریکا فروخته اند اما ماه سپتامبر امسال در چهار سال گذشته رکورد زده است. فیات ۵۰۰ را هم باید به حساب خودروساز سوم آمریکا یعنی کرایسلر گذاشت که بخش عمده ای از سهام آن در اختیار فیات ایتالیا است.
افزایش قیمت بنزین میدان را در اختیار خودروهای کوچک قرار داده و خودروهای کامپکت، سابکامپکت، سدان های کوچک و خودروهای کوپه در ماه گذشته ۵۰ درصد رشد داشته اند و به رقم ۲۴۰ هزار و ۲۸۸ دستگاه رسیده اند. فروش خودروهای کوچک تقریباً در همه برندها رو به رشد گذاشته و در سه سال گذشته از هر ۵ خودروی فروخته شده یک خودرو به خودروهای کوچک تعلق داشته است.
تام لیبی از تحلیل گران R.L. Polk & Co. در مصاحبه تلفنی با بلومبرگ گفت: زمانی این خودروها را در بخش خودروهای اقتصادی یا ارزان econo- boxes می گنجاندند اما اکنون برخی از مدل ها بیش از ۱۰ ایربگ دارند. چه سیویک هندا باشد، چه فوکس فورد یا سونیک شورولت یا دارت دوج، مردم به این نتیجه رسیده اند که خودروهای کوچک از اعقاب خود بسیار بهترند. با این روند اگر پیش برود شاید بتوان سال ۲۰۱۲ را سال خودروهای کوچک نامید. به هر حال اکنون خودروهای کوچک ۲۰ درصد سهم بازار آمریکا را به خود اختصاص داده اند. هر چند که از قدیم خودروهای کوچک متعلق به کسانی بود که از عهده خرید خودروهای بزرگ برنمی آمدند اما به تدریج این رویکرد در حال تغییر است چون دیگر کوچک بودن خودرو به معنی ایمنی یا رفاه کمتر نیست.
شرکت فولک واگن هم از سال ۲۰۱۱ مدل بیتل (معروف به قورباغه ای) از نو طراحی کرده و در ماه سپتامبر امسال فروش آن سه برابر سپتامبر سال ۲۰۱۱ شده است.
شرکت کیا هم طراحی ریو را تغییر داده و به همین دلیل فروش آن از ۱۹۰ دستگاه به ۳۱۷۱ دستگاه در ماه سپتامبر رسیده است.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.